همایش آشنایی با سازه‌های نوین در ساختمان‌های بلند

 

همایش آموزشی آشنایی با سازه‌های نوین در ساختمان‌های بلند روز پنج شنبه نهم بهمن ماه با حضور پروفسور محمود گلابچی در هتل زاگرس ایلام برگزار شد.

 



به گزارش تاسیسات نیوز، این همایش به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان در سالن اجتماعات هتل زاگرس شهر ایلام و با استقبال مهندسان، معماران و میهمانان مدعو برگزار شد.

 

گلابچی در آغاز این دوره آموزشی یکروزه به پیشینه تاریخی استان ایلام اشاره کرد و گفت: استان چهارفصل ایلام بعنوان سرزمین طلوع خورشید با طبیعت بکر هزار رنگ با مردمانی صادق و با فرهنگ، در تمدن درخشان ایران اسلامی سهم ویژه ای دارد.

 

وی با اشاره به برپایی همایش فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان اظهار داشت: آشنایی با یافته‌های جدید علم و فن‌آوری‌های بروز دنیا، بویژه ارتقاء سطح دانش مهندسی و معماری از مؤثرترین برنامه‌های نظام مهندسی است.

 

چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در رشته عمران، راه و معماری به تبیین نقش معماری و مهندسی کشور در ساختن تمدن بشری پرداخت و اظهار داشت: جهانیان، ایران را با آثار مهندسی معماری و هنری می‌شناسند، چرا که سرزمین و تمدن بزرگ ایران نقطه قوت معماری مهندسی و هنری دنیا بشمار می‌رود.

 

گلابچی از میراث فرهنگی کشور بعنوان ثروت فرهنگی در دنیا یاد کرد و افزود: نقش بی‌بدیل ایران در ساختن تمدن بشری قابل مقایسه نیست.

 

وی با بیان اینکه با وجود پیشینه درخشان ایران زمین در ساختن تمدن بشری متأسفانه امروز چرخه ساخت و ساز از طراحی تا نظارت با چالش روبرواست، تاکید کرد: کیفیت نامناسب اجرا، بهره‌گیری از روش‌های سنتی، طولانی شدن زمان اجرا، بالا بودن هزینه های ساخت، نبود نظارت کافی بر اجرای ساختمان، دخالت عوامل غیر متخصص در ساخت و ساز و کاهش عمر مفید ساختمان از جمله مشکلات ساخت و ساز کشور است.

 

گلابچی در ادامه استفاده از فناوری‌های نوین، ارتقاء کیفیت ساخت، جایگزین شدن روشهای سنتی، صنعتی شدن تولید مسکن، ارتقاء کیفیت معماری، کاهش هزینه و زمان اجراء را ضروری دانست.

 

وی بهره گیری از سیستم‌های نوین سازه‌ای امروزی را مهم بر شمرد و گفت: نظام‌های مهندسی ساختمان، مهندسان ومعماران در مبحث تکنولوژی‌های جدید و تحول جهانی بویژه در استفاده از انرژی، ساخت و ساز و کیفیت ساخت مسئولیتی خطیر برعهده دارند.

 

گلابچی در ادامه این همایش با دسته بندی سازه‌های رایج و مدرن در صنعت ساختمان سازی دنیا به معرفی کامل آنها پرداخت.

 

گفتنی است که سازه های کش بستی، ورق تاشده، سیستم‌های لوله‌ای در ساختمان‌های بلند مرتبه و سازه‌های دارای هسته صلب از جمله موارد معرفی شده بودند که هر مورد به همراه دتایل‌های اجرایی و تصاویر متعدد ارائه گردید.

 

در ادامه سمینار گلابچی با تمرکز بر ساختمان‌های بلند به مسائل معماری و سازه‌ای مورد نیاز برای این ساختمان‌ها اشاره کرد و سپس با آوردن مثال‌هایی از سازه‌های بلند مرتبه معاصر بحث‌های تکمیلی خود را به حاضران ارائه کرد.

 

در این همایش خداکرمی از اعضای هئیت علمی دانشگاه ایلام در سخنانی به بخشی از خدمات درخشان علمی تخصصی پروفسور گلابچی پرداخت و گفت: پروفسور گلابچی بعنوان چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران عناوین کرسی یونسکو در معماری اسلامی، استاد نمونه دانشگاه تهران و خارج از کشور، پژوهشگر برجسته کشور، محاسب و طراح دهها ساختمان بزرگ در کشور، داوری مسابقات معماری داخلی و بین المللی، تألیف 40 کتاب سازه و معماری و ارائه 140 مقاله علمی تخصصی را در کارنامه درخشان خود دارد.

 

در پایان این همایش از شرکت کنندگان آزمون تستی بمنظور صدور گواهی مؤثر در ارتقاء پایه بعمل آمد.

 

شایان ذکر است در حاشیه این سمینار 6 جلد از تالیفات دکتر گلابچی که تکمیل کننده موضوعات مطرح شده در سمینار بودند، توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام با تخفیف 50 درصدی به اعضای پروانه دار عرضه شد.

 

پایان پیام /

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;