درصدی از فروش نفت و میعانات گازی برای استفاده در بخش آب

به گزارش تاسیسات نیوز، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از تصویب اختصاص یک درصد فروش نفت و میعانات گازی برای استفاده در بخش آب در مجلس خبر داد.

“محمدتقی توکلی” در نشست تخصصی “مديريت منابع آب با رويكرد احيا و تعادل بخشي منابع زيرزميني” که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران برگزار شد، روند کنونی استفاده از آب در کشور را پرخطر عنوان کرد و اظهار داشت: بحث کنترل و نظارت بر برداشت آب راهکاری موثر در این زمینه است و مهم‌ترین بخش آن نصب تجهیزات برای تحویل حجمی آب است.

وی با بیان اینکه اغلب کشاورزان بیشتر از پروانه بهره‌برداری از چاه‌ها، آب برداشت می‌کنند، گفت: هم‌اکنون در کشور 65 میلیارد مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی برداشت می‌شود و حسابداری آن زمانی میسر است که میزان برداشت‌ها پایش شود.

توکلی ادامه داد: امسال اعتبار مناسبی برای این امر در نظر گرفته شده است و با مبلغ 700 میلیارد تومان می‌شود کارهایی را به نتیجه رساند تا از نابودی بیشتر منابع آب جلوگیری کرد.

وی افزود: باید در نصب تجهیزات دقت شود تا استانداردهای لازم در نصب و استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری و پایش رعایت شود.

توکلی از تصویب یک درصد فروش نفت و میعانات گازی برای استفاده در بخش آب خبر داد و افزود: با چنین اعتباری ترجیح بر این است که خود وزارت نیرو برای نصب تجهیزات اقدام کند، چراکه محول کردن خرید و نصب کنتور توسط کشاورز، طرح را با شکست مواجه می‌کند.

 

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;