تفاهم نامه نظام مهندسی و پدافند غیرعامل با محوریت مبحث۲۱ مقررات ملی ساختمان

جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور مهندس سعید سعیدیان، رئیس سازمان، مهندس مسعود مینوئیان، معاون طرح‌ریزی و نظارت فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور و اعضای محترم هیئت مدیره سازمان، مهندس مجید گودرزی (نماینده و مسئول پیگیری انعقاد تفاهم‌نامه) و سیامک الهی‌فر تشکیل شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس سعیدیان در ابتدای جلسه ضمن خوش‌آمد گویی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران، خدمت‌رسانی به مردم در حوزه فعالیت مهندسی را از وظایف سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان تهران برشمرد و در ادامه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل اشاره نمود و افزود، این موضوع در مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان مطرح‌شده است که متأسفانه تا حد قابل‌توجهی مغفول مانده است.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان اظهار امیدواری کرد با همراهی و در کنار هم ماندن دو سازمان قدم‌های بزرگ‌تر و مؤثرتری برداشته شود.
مهندس مینوئیان، نیز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، از همراهی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان تهران تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به مباحث مقررات ملی ساختمان، لزوم بازنگری مباحث مقررات ملی ساختمان در راستای تسری پدافند غیرعامل در ذات طرح ها را با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سازمان نظام‌ مهندسی امکان‌پذیر دانست .
معاون طرح‌ریزی و نظارت فنی سازمان پدافند غیرعامل خود را از خانواده نظام‌ مهندسی ساختمان دانست و اعلام کرد: هدف سازمان پدافند غیرعامل از این تفاهم‌نامه حفظ سرمایه ملی است. وی انواع تهدیدات ساختمانی را به‌صورت مصنوعی و طبیعی عنوان نمود و ادامه داد: اگر اصول پدافند غیرعامل رعایت شود و موضوعات به‌صورت سلیقه‌ای انجام نشود می‌توانیم تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.
همچنین نمایندگان طرفین در مورد موضوع تفاهم‌نامه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین مهندس سعید سعیدیان از طرف سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و مهندس مسعود مینوئیان به نمایندگی از سازمان پدافند غیرعامل کشور امضا شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;