واردات آب جدی شد

رجایی

انتقال واردات آب به کشور از کشورهای همسایه شمالی که از طریق بخش خصوصی صورت خواهد گرفت می‌تواند جبران کمبودهای آب در برخی از استان‌ها باشد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح واردات آب گفت: طرح واردات آب به کشور که در کمیسیون کشاورزی بررسی شده به عنوان یک قانون مطرح نیست اما موضوعی بود که برای جبران کمبود آب در برخی از استان‌های کشور از طریق همسایگان شمالی مطرح شد.  

 

وی در ادامه گفت: صحبتی بود تا از همسایگان شمالی که معمولا میزان آب آن‌ها نسبت به شرایطشان بیشتر است و مازاد آب دارند به داخل کشور انتقال یابد و در این خصوص مذاکراتی هم با برخی از کشور‌ها صورت گرفته و طرف قرارداد نیز توافقاتی داشته است.  

 

رجایی به باشگاه خبرنگاران گفت: این موضوع با حمایت دولت از طریق بخش خصوصی در حال انجام شدن است تا انتقال را بخش خصوصی انجام دهد.

 

 اما لازمه این کار این است که برخی از پروتکل‌های بین دولتی تعریف شود چرا که وقتی آب وارد کشور می‌شود باید در رابطه با برآیند و تضمین آینده آن اقداماتی صورت بگیرد و مجموعه‌هایی که از طریق این آب توسعه می‌یابند برایشان تضمینی وجود داشته باشد تا در آینده آسیب نبینند. 

 

این نماینده مردم در خانه ملت افزود: این موضوع تقریبا به انتهای کار خود نزدیک می‌شود و به نظر می‌رسد اگر اقدامات جزئی اجرایی آن نیز نهایی شود می‌توانیم از کشورهای شمالی کم آبی استان‌هایی مانند خراسان‌های سه گانه را در رابطه با شرب و کشاورزی جبران کنیم.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;