آتش سوزی انبار در ناصرخسرو

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش سوزی مغازه و انبار مواد شیمیایی پیش از سرایت آن به ساختمان های مجاور با تلاش آتش نشانان دو ایستگاه و همچنین گروه مقابله با حوادث موادشیمیایی(هزمت) آتش نشانی مهار و کاملا خاموش شد.


طی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در مغازه و انبار مواد شیمیایی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به سرعت نیروهای عملیاتی ایستگاه 1 و گروه امداد و نجات 1 و همچنین گروه هزمت(گروه مقابله با حوادث مواد شیمیایی) این سازمان را ساعت13:10 روز گذشته به خیابان ناصرخسرو، کوچه خدابنده لو اعزام كرد.


امیر هاتفی مدیر منطقه پنج عملیات آتش نشانی تهران که به همراه آتش نشانان درمحل حادثه حضوریافته بود، دراین خصوص ابراز داشت: محل حادثه یک مغازه 4 مترمربعی با کاربری فروش مواد شیمیایی و نیز یک انبار 4 مترمربعی در قسمت زیر زمین بود که آتش سوزی از قسمت انبار زیرزمین شروع شد و اندکی بعد آتش به داخل مغازه آن نیزکشیده شد.


وی با اشاره به نگهداری مقادیر زیادی آمونیاک، پارافین، اکلیل، سرنج و دیگر مواد شیمیایی در داخل این مغازه و انبارآن و این که با انتشار دود و گازهای ناشی از آتش سوزی امکان داشت همسایگان و افراد رهگذر دچار مسمومیت شوند، افزود: آتش نشانان بی درنگ جریان برق و گاز محل حادثه را قطع کردند و پس از ایمن سازی و جلوگیری از رفت و آمد شهروندان، سریعا بعد از تجهیز شدن به ماسک اکسیژن و لباس های مخصوص، عملیات مهار آتش سوزی را با خاموش کننده ها آغاز کردند.


مدیر منطقه پنج عملیات آتش نشانی تصریح کرد: در هنگام عملیات آتش نشانان، براثر شدت حرارت ناشی از آتش سوزی چندین انفجار رخ داد که نیروهای آتش نشانی با تلاش همه جانبه و در کوتاه ترین زمان ممکن، شعله های آتش را مهار و کاملا خاموش کردند.


هاتفی ادامه داد: نیروهای عملیات این سازمان در پایان عملیات خود، قوطی های محتوی مواد شیمیایی را که احتمال می رفت دوباره دچار آتش سوزی شود، را به خارج از محل حادثه انتقال دادند.


وی خاطر نشان کرد: براثر این حادثه، سه نفر از آتش نشانان درحین عملیات دچار مصدومیت شدند که هرسه نفربرای انجام معاینات پزشکی و مداوا تحویل امدادگران اورژانس شدند.


گفتنی است؛ در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و علت رخداد این حادثه از سوی کارشناسان علت یابی منطقه پنج عملیات آتش نشانی در حال بررسی است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;