سهم تجدیدپذیرها از ترکیب انرژی استرالیا

به گزارش تاسیسات نیوز، انجمن انرژی‌های پاک می‌گوید درحالی که استرالیا در راه رسیدن به اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۰ است، بعد از سال ۲۰۲۰ هم بایستی از این سیاست‌ها حمایت‌ها کافی به عمل آید.




در سال ۲۰۱۶ انرژی‌های تجدیدپذیر ۱۷ درصد ترکیب انرژی استرالیا را به خود اختصاص دادند که بیشتر از ۱۴ درصد سال گذشته بود، اما این صنعت در استرالیا نگران این است که این سیاست‌های حمایتی آیا بعد از سال ۲۰۲۰ هم ادامه خواهد یافت یا نه؟





گزارش جدیدی که انجمن انرژی‌های پاک منتشر کرده است می‌گوید سال ۲۰۱۶ سال بازیابی بخش انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا بود و دولت تونی آبوت، نخست وزیر استرالیا اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر فدرال را در بخش مشاغل و سرمایه‌گذاری بازبینی کرد.

 

 

 

این گزارش می‌افزاید افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در بازار انرژی سال ۲۰۱۶،‌ باعث شد تولید برق آبی ۲۶ درصد افزایش یابد که یک بخش آن به دلیل افزیش بارندگی در بخش‌هایی از این کشور بوده است.

 

 

 

در این گزارش آمده است که استرالیا به اهمیت وجود این انرژی‌ها پی برده است اما باید بعد از سال ۲۰۲۰ نیز به سیاست‌های خود در خصوص این نوع انرژی‌ها ادامه دهد.

 

 

 

هزینه‌های رو به کاهش انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در این گزارش از نظر دور نمانده و آن را نشانه‌ای از کاهش هزینه‌های برق سیستم‌های بزرگ تولید برق اعلام کرده است.

 

 

 

در یکی از گزارش‌های جدید بلومبرگ هزینه انرژی در هر مگاوات ساعت ۶۱ تا ۱۱۸ دلار اعلام شده است، تولید انرژی از گاز را ۷۴ تا ۹۰ دلار در هر مگاوات ساعت، انرژی‌های خورشیدی را ۷۸ تا ۱۴۰ دلار در هر مگاوات ساعت و تولید برق از نیروگاه سوپرکریتیکال برق را ۱۳۴ تا ۲۰۳ دلار در هر مگاوات ساعت عنوان کرده است.

 

 

 

در همین گزارش آمده است که نیروگاه‌های جدید برق زغال سنگ با به کار گیری تجهیزات جذب و ذخیره‌سازی کربن برای هر مگاوات انرژی ۳۵۲ دلار خرج دارند.

 

 

 

براساس اعلام انجمن انرژی‌های پاک، نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی هم‌اکنون نقش مهمی در تولید انرژی در دنیا بازی می‌کنند.

 

 

 

براساس اعلام این انجمن، کل سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر در سال گذشته ۲.۵۶ میلیارد دلار بوده است.

 

 

 

از طرفی در سال مالی ۲۰۱۵-۲۰۱۶، با بازبینی سیاست‌های انرژی‌های تجدیدپذیر توسط تونی آبوت، ‌این صنعت توانست ۱۱۱۵۰ شغل مستقیم در استرالیا ایجاد کند.

 

 

 

برهمین اساس پیش‌بینی می‌شود که مشاغل مرتبط با تجدیدپذیرها با ۳۵ پروژه بزرگی که در حال انجام است بیشتر هم شود و ۴۱۰۰ شغل جدید مستقیم ایجاد شود.

 

 

 

گاردین نوشته است که دولت استرالیا پرچم تغییر در قوانین سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مالی انرژی‌های پاک را بالا برده است تا سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر در بخش تکنولوژی‌ها و بهره‌وری و انتشارات کم در نیروگاه‌های زغال سنگ سوز را تسهیل کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;