ایران برای نجات محیط زیست متعهد شد

به گزارش تاسیسات نیوز، حال زمین اصلا خوش نیست و باید مراقبت بیشتری از آن شود، انتشار کربن و گازهای گلخانه ای یکی از بزرگترین دلایل وخامت حال زمین است که در راستا ایران برای نجات متعهد گشته است.

 

 

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: ايران به كاهش ۴ درصدي قطعي و ۸ درصدي مشروط انتشار كربن و گازهاي گلخانه‌اي تا سال ۲۰۳۰ ميلادي متعهد شده كه سهم وزارت نيرو از آن ۲۵ درصد است.

 

 

 

معصومه ابتكار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، با اشاره به اين كه ايران به كاهش ۴ درصدي قطعي در انتشار كربن و گازهاي گلخانه‌اي خود تا ۱۵ سال آينده متعهد است، گفت: سهم ۴ درصدي قطعي و ۸ درصدي مشروط (به شرط حمايت و در اختيار گذاشتن فناوريهاي جديد) ايران در كاهش گازهاي گلخانه‌اي تا سال ۲۰۳۰ ميلادي در همايش كاپ ۲۱ پاريس پيش بيني شد.

 

 

 

وي افزود: وزارت نيرو در اين عرصه پيشگام خواهد بود و سهم ۲۵ درصدي از برنامه كاهش گازهاي گلخانه‌اي به اين وزارتخانه محول شده است.

 

 

 

ابتكار تصريح كرد: افزايش سهم انرژيهاي تجديدپذير بويژه با وجود تابش مناسب خورشيد و برخورداري از روزهاي آفتابي فراوان در طول سال انتظار مي‌رود.

 

 

 

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه با اشاره به مسئله آلودگي هواي پايتخت، عنوان كرد: دليل تعطيلي برخي مدارس و شروع با تاخير دو ساعته كار در ادارات، سازمانها و نهادها، پيشگيري از شدت آلودگي هوا بود.

 

 

 

وي با بيان اين كه كاهش آلودگي هواي تهران و ديگر كلانشهرها صرفا با برنامه هاي مقطعي امكان پذير نيست، گفت: برنامه هاي بلندمدت نظير ارتقاي سطح استاندارد انواع سوخت، يكپارچه سازي معاينه فني خودروها و كاهش استفاده از خودروهاي شخصي توسط مردم بايد عملياتي و اجرايي شود.

منبع: شانا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;