آب بزرگترین دریاچه جهان به کجا می رود

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آبفا، در زیر جزئیات طرح های انتقال و آبرسانی دریای خزر به فلات مرکزی ایران را می خوانیم.

 

 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اعلام آخرین خبرها از انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران، گفت: وزارت نیرو هیچ طرح جدیدی برای انتقال آب در دست ندارد و طرح های قبلی نیز پشت در شورای عالی آب درانتظار اخذ مجوز هستند.

 

 

محمد حاج رسولی ها در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران با تاکید بر این که هیچ طرح جدیدی برای انتقال آب در دست نداریم، اظهار کرد: بر اساس قانون جدید هر طرح انتقال آبی باید در شورای عالی آب مصوب شود.

 

 

وی همچنین درمورد طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی نیز، تاکید کرد: این طرح در مرحله مطالعاتی قرار دارد و به دنبال مجوز های زیست محیطی آن هستیم. در این راستا شرکت توسعه منابع آب و نیرو با سازمان محیط زیست در مرحله پرسش و پاسخ است.

 

 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این که طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی، نخستین طرحی است که بر اساس آن آب دریا منتقل می شود، افزود: هر بار سوالات جدیدی درمورد کیفیت آب، پساب برگشتی به دریا و نحوه آبگیری مطرح می شود که باید در این خصوص به جمع بندی های لازم رسید.

 

 

حاج رسولی ها با اشاره به پیشرفت مذاکرات برای انتقال آب از دریای خزر، عنوان کرد: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با سازمان محیط زیست به نقاط مشترکی در این طرح رسیده اند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;