نفت گران شد

قیمت نفت در حالی روز گذشته با رشد همراه شد که تازه ترین نظرسنجی ها نشان از افزایش میزان ذخایر نفتی آمریکا دارد. به این ترتیب روز گذشته قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن در محدوده 105 دلار و 16 سنت قرار گرفت. همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه مه هم با افزایش به 93 دلار و 65 سنت رسید.

این در حالی است که میزان عرضه و تولید نفت آمریکا در هفته گذشته به بالاترین حد خود از جولای 1990 میلادی رسیده است. در همین حال به گفته کارشناسان تصمیم بانک مرکزی ژاپن مبنی بر اجرای سیاست های انبساط پولی بر بهای نفت تاثیر گذار بوده است. تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند؛ تصمیم بانک مرکزی ژاپن در حمایت از رشد اقتصادی جهانی و بازار نفت، سرمایه گذاران را به خرید تشویق کرده است.

از سوی دیگر تدابیر بانک مرکزی ژاپن مبنی بر افزایش دو برابری پایه پولی طی دو سال و همچنین افزایش خرید اوراق قرضه دولتی، می تواند بازار نفت را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین بانک مرکزی ژاپن متعهد شده است برای رساندن تورم به دو درصد و حفظ این سطح به شیوه پایدار، این سیاست جدید را تا هر زمان که لازم باشد ادامه دهد.

البته بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا قیمت بنزین در بازار این کشور به

پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افت شدید ایجاد فرصت های شغلی در آمریکا طی ماه مارس و کاهش خرده فروشی تاثیر منفی زیادی بر تقاضای بنزین و قیمت آن داشته است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;