کاهش مصرف آب در ساختمان‌سازی با ملات‌های خمیری آماده

یک شرکت دانش بنیان با تولید محصول دانش‌بنیان ملات‌های خمیری آماده مصرف که سبب کاهش مصرف آب و کاهش آلودگی شهرها، کاهش مصرف انرژی و … در صنعت ساختمان سازی می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا بهلولی‌زنجانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بتن اکسیر پادیر ابتدا در خصوص محصولات و حوزه فعالیت این شرکت بیان کرد: مجموعه بتن اکسیر پادیر تولیدکننده ملات‌های خمیری است. این ملات‌ها برای مراحل سفت‌کاری و نازک‌کاری ساختمان‌ها کاربرد دارند. ملات خمیری تولیدی ما یک گام جلوتر از محصولات دیگر در صنعت ساختمان برداشته است و دیگر نیازی به آب، ماسه، سیمان و یا ملات‌های پودری و فرآوری و مخلوط‌کردن در محل نیست و آماده مصرف در هر نقطه‌ از کشور می‌باشند.
وی تأکید کرد: این محصول بدون اضافه کردن هیچ ماده‌ای، تنها با خارج شدن از بسته‌بندی، می‌تواند روی سطح ملات‌خور بلوک‌ها قرار گیرد. این ملات خمیری در صنعت ساختمان برای انواع بلوک‌های سفالی، سیمانی،AAC و بلوک‌های گازی کاربردی است.
بهلولی‌ یادآور شد: این محصول دانش‌بنیان صرفاً برای دیوار چینی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه برای مصارفی مانند؛ کاشی‌کاری، سرامیک‌کاری، بندکشی و انواع ملات‌های ترمیمی بسیار کاربری است.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ملات‌های خمیری پلیمورتکس انقلابی در صنعت ساختمان ایجاد کرده است. آماده بودن متریال بزرگ‌ترین دستاورد ما است. هنگامی که محصول آماده باشد و فرایند آماده‌سازی آن در یک محیط بسته و کارخانه‌ انجام شده باشد، دیگر نیاز به هیچ‌گونه فعالیتی روی محصول در محل اجرا نیست.
وی افزود: ما برای ایجاد فرهنگ استفاده از این محصول، از بسترهای مختلف استاندارد کشور مانند؛ تأییدیه استاندارد ملی ایران، تأییدیه مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و همچنین تأییدیه‌های مختلفی از آزمایشگاه‌های معتبر مانند؛ آزمایشگاه متالوژی رازی اخذ کرده‌ایم. همچنین موفق به دریافت تاییدیه استاندارد کشور آذربایجان و ترکیه شده‌ایم.
بهلولی تصریح کرد: ما مصرف آب را در مراحل اجرا ساختمان (سفت‌کاری و نازک‌کاری) حذف کرده‌ایم. در حقیقت ما توانسته‌ایم تنها در مرحله دیوار چینی، ۱۲۰ لیتر آب را در یک مترمربع کاهش دهیم، این رقم تا به امروز به بیش از پنج میلیون مترمکعب آب رسیده است.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: همزمان با کاهش آلودگی‌های شهری ناشی از انتقال و تولید مصالح ساختمانی، مصرف آب را نیز کاهش داده‌ایم. این مهم، بزرگ‌ترین دستاورد این مجموعه به شمار می‌رود.
وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۱۵ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم با توجه به نمایندگی‌های مختلفی که در کشور داریم حدود ۱۱۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.
بهلولی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار کرد: به صورت کلی دسته‌ی محصولات خمیری قابلیت استفاده در مناطق صعب‌العبور و کمتربرخوردار که انتقال مصالح به آن مناطق بسیار دشوار است را دارند. این محصولات حتی نیازی به نیروی انسانی متخصص شهری ندارند و مالک ساختمان و بنا معمولی هم می‌توانند کار را اجرا کند.
وی افزود: ما پیرو حضور در نمایشگاه آبادیران با دو تا از گروه‌های جهادی مسکن ساز مذاکره کرده‌ایم تا بتوانیم در توسعه مناطق کمتربرخوردار سهیم باشیم.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص نیازمندی‌های مجموعه افزود: به جهت کاهش مصرف آب و برای ایجاد فرهنگ‌سازی استفاده از مصالح نوین در مناطق مختلف کشور نیاز به حمایت داریم. همچنین حمایت‌های مالی بسیار کارگشا است و سبب می‌شود در مبحث صادرات و تولید محصولات قوی‌تر عمل کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;