نصب67 دستگاه کنتور هوشمند

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از ایرنا، حمید رحمتی روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: نصب این کنتورها در راستای اجرای دستورالعمل های صادره از وزارت نیرو و به منظور اجرای قانون توزیع عادلانه آب انجام شده است.

وی نصب کنتورهای هوشمند را یکی از راهکارهای استفاده بهینه از منابع آب عنوان کرد و افزود : اضافه برداشت آب از سفره های زیرزمینی که باعث افت شدید منابع آبی می شود ، از جدی ترین چالش های اصلی پیش روی مدیریت منابع آب در سراسر هرمزگان از جمله بندرلنگه است.

این مقام مسوول بیان داشت: کنتورهای هوشمند میزان برداشت آب از هر چاه را مطابق حجم سالیانه مندرج در پروانه بهره برداری تنظیم می نماید که مانعی برای اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی می باشد.

رحمتی با اشاره به طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی، خاطرنشان کرد: طرح کنترل برداشت و مسدود کردن چاه های غیر مجاز به طور جدی در استان هرمزگان و در شهرستان بندرلنگه دنبال می شود.

شهرستان بندرلنگه در 210 کیلومتری جنوب غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

16سال خشکسالی و کم آبی در اقصی نقاط هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.

با توجه به شرایط بحرانی منابع آب هرمزگان، 29 خردادماه امسال ، مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت منابع آب ایران از تخصیص یکصد میلیارد ریال اعتبار به هرمزگان در سالجاری جهت کنترل آب های زیرزمینی خبر داد.

 

 

پایان خبر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;