6 استراتژی جدید آبی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه میزان بارش در شمال ۱۵۰۰ میلی‌متر و در مرکز کشور ۱۰۰ میلی‌متر است، گفت: ۶ محور جدید در حوزه آب تصویب شد.





محمد حاج رسولی‌ها افزود: مسائل ساختاری مصوب شورای عالی آب کشور، صیانت و حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی، توجه ویژه به طرح‌های آبرسانی، اولویت‌بندی طرح‌های اجرایی، استفاده از فناوری‌های روز و دیپلماسی آب از جمله این محورها هستند.





حاج رسولی‌ها با اشاره به نبود دورنمای مناسب در سال آبی جاری گفت: میزان بارش از ۲۴۰ میلی‌متر در پانزده سال اخیر به ۲۰۴ میلی‌متر در هشت سال اخیر رسیده و برخلاف برآوردها پیش‌بینی می‌شد سال آبی خوبی داشته باشیم، اما نسبت به گذشته با کاهش ۴ درصدی مواجه هستیم.





مشاور وزیر نیرو به پراکندگی میزان بارندگی در مناطق شمالی و مرکزی کشور اشاره کرد و ادامه داد: نوسان زیاد در بارش نزولات آسمانی ما را بر آن داشت تا منابع موجود را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و با اعمال مدیریت درست از آنها بهره بیشتری ببریم.





وی افزود: افزایش مصرف و کاهش ورودی آب پشت سدها که بیشتر ناشی از ازدیاد جمعیت و فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی بوده، باعث برهم خوردن تعادل بین عرضه و مصرف آب شده است؛ بنابراین لازم بود مدیریت جامع منابع آبی کشور در برنامه‌ریزی‌های کلان (برنامه پنجم توسعه) گنجانده شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;