50 سد حذف شدند

به گزارش تاسیسات نیوز، وزیر نیرو گفت: زمانی که دولت یازدهم آغاز بکار کرد ۱۴۴ سد در حال اجرا بود، اما با مطالعاتی که انجام شد تعداد ۵۰ سد به دلیل عدم بهره‌مندی از پیوست های زیست محیطی و شاخص های فنی از دستورکار خارج شد.




حمید چیت چیان، وزیر نیرو به تشریح عملکرد وزارت نیرو در ۴ سال گذشته پرداخت و گفت: یکی از مهمترین کارهایی که در ۴ سال گذشته انجام شد تدوین وابلاغ سند آمایش آب بود، سندی که نشان می داد در ۶۰۹ دشت کشور و حوضه های آبریز ۶ گانه وضعیت آب به چه صورت است و می بایست با توجه به ضعیت کنونی آب، چه میزان را باید استخراج و به چه میزان بایستی به بخش های مختلف آّب تعلق گیرد تا در وضعیت حال و آینده دچار مشکل کم آبی نشویم.




وی افزود: همچنین در ابتدای این دولت سالانه ۱۰.۸ میلیارد مترمکعب برای مصارف زیست محیطی در نظر گرفته شد تا در حقابه های زیست محیطی مغفول نماند.




وی شنبه شب با حضور در برنامه نگاه یک تصریح کرد: از ابتدای دولت تا امروز ۳۴ سد افتتاح و آبگیری شد و ۳ سد نیز قرار است در روز های آتی در کرمانشاه و همدان نیز به بهره برداری برسد.




به گزارش ایسنا؛ وزیر نیرو ادامه داد: میزان آبی که از طریق این سدها قابل استحصال است ۴.۵ میلیارد مترمکعب است و این آمار در نوع خود بی سابقه است چرا که آمارها نشان می دهد تا قبل از پیروی انقلاب سالانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب به آب قابل استحصال کشور اضافه شده است و از پیروزی انقلاب تا این دولت به طور متوسط ۸۰۰ میلیون مترمکعب بوده اما در این دولت به تنهایی سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب به آب قابل استحصال کشور اضافه شده است.




همچنین وی اضافه کرد: در ۴ سال گذشته به ۵۴۰۰ روستای کشور آبرسانی شد که امیدواریم تا پایان این دولت حدود ۸۰۰ روستای دیگر نیز به این آمار اضافه شود.




وی تأکید کرد: در سال ۹۵ به تنهایی به ۲۹۵۸ روستای کشور آبرسانی شد که این آمار به تنهایی برابر با ۱۰ سال قبل از دولت یازدهم است.




چیت چیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان کل منابع آبی کشور حدود ۱۰۰ میلیارد مترمکعب است که حدود ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شرب و ۲ درصد در بخش صنعتی مصرف می شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;