400000 یورو برای پروژه سرمایش طبیعی

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان موسسه انرژی 2050 با الهام از طراحی معماری سنتی، سیستم سرمایش جدیدی طراحی کرده اند که در آن هوای سرد وارد و هوای گرم خارج می شود.

 

 

 

این سیستم از لوله های پر از آب یکپارچه برای کاهش دمای هوای ورودی تا 15 درجه بدون هیچ مداخله مکانیکی استفاده و سرمایش آزاد فراهم می کند.

 

 

 

 

جایزه انرژی زاید (Zayed Energy Prize) و کمک های پژوهشی Innovate UK روی محل واقعی استفاده از فناوری در امارات متحده عربی سرمایه گذاری می کنند. این ساخمان اولین کالج بدون انرژی در خاورمیانه خواهد شد.

 

 

 

تیم تحقیقاتی قبلاً تکنولوژی را در یکی از ایالت های امارات (راس الخلیفه) آزمایش کرد و نتایج آن کاهش دمای 10 درجه سانتیگراد در گم ترین ماه سال را نشان داد.

 

 

 

سیستم های تهویه مطبوع بزرگ ترین مصرف کننده های انرژی در خاورمیانه هستند. با ایجاد یک سیستم سرمایش که از هیچ انرژی استفاده نمی کند، این ساختمان می تواند تاثیر زیادی روی انرژی و هزینه های منطقه و سراسر جهان داشته باشد.

 

 

در مناطق بسیار گرم مثل خاورمیانه، استفاده از باد گیرها برای تامین تهویه باد یک تکنیک شناخته شده است. با این وجود، عملکرد سرمایشی این تکنیک محدود است، چون فقط به طراحی سازه بادگیر بستگی دارد.

 

 

 

لوله های گرما تحت خلاء درزبندی می شوند، بنابراین آب را به گردش نمی آورند، اما یک انتهای مخزن لوله ها در معرض یک چاهک سرد قرار می گیرد تا چرخه انتقال را حفظ کند. محفظه چاهک سرد از آب بازیافتی استفاده می کند.





این یک چاهک سرد دائمی نیست و با سنسور دما تحریک می شود؛ یعنی به طور متوسط هر چهار ساعت با آب سرد پر می شود تا اختلاف دمای بین بخش باز و چاهک سرد حفظ شود تا اطمینان حاصل شود چرخه لوله گرما حفظ می شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;