2 طـــرح بزرگ نیروگاهی در دهه فجـــر

به گزارش تاسیسات نیوز، طرح‌های فولاد یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی چادرملو در اردکان یزد همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رسماً افتتاح می‌شوند.


مدير عامل شرکت معدني و صنعتي چادرملو افزود: اين شرکت همواره در جهت خلق ارزش افزوده در فرآيند توليد گام برداشته و به جرائت مي توان گفت چادرملو اکنون به مرحله اي رسيده است که محصول خود را با استخراج مواد اوليه از دل زمين و معدن آغاز مي کند و پس از فرآوري و توليد کنسانتره در 5 خط توليد با ظرفيت 10 و نيم ميليون تن در سال علاوه بر تامين مواد اوليه کارخانه گندله سازي اردکان که امسال حدود 3 ميليون و 700 هزار تن گندله توليد کرده است و بزودي به مرز 4 ميليون تن مي رسد ، خوارک لازم براي واحدهاي بزرگ فولادي کشور از جمله فولاد مبارکه و خوزستان را نيز تامين مي کند.


محمود نوريان افزود: در مرحله بعدي با سر مايه گذاري در دو واحد توليد آهن اسفنجي و شمش فولاد غدير ايرانيان و ارفع بخشي از گندله توليد شده به اين واحدها منتقل و مازاد آن به صنايع فولاد کشور عرضه مي گردد.


وي همچنين افزود: در آخرين مرحله از زنجيره توليد فولاد، چادرملو اقدام به سرمايه گذاري در طرح نورد و فولاد سرمد ابرکوه کرده که سالانه بالغ بر 500 هزار تن انواع ميلگرد توليد مي کند .


وي افزود: پروژه کارخانه فولاد چادرملو نيز که قادر است تا يک ميليون و 300 هزار تن شمش فولاد توليد کند امسال به مرحله بهره برداري رسيده است و هفته آينده همزمان با ايام دهه فجر انقلاب اسلامي با حضور مقامات کشوري رسماً افتتاح مي شود.


مدير عامل چادرملو گفت : پيش بيني شده است تا پايان امسال بيش از 300 هزارتن شمش فولادي در اين واحد توليد شود و به اين ترتيب مي توان گفت چادرملو يکي از معدود شرکت هاي بزرگ معدني و صنعتي است که توانسته پيشگامي خود را در تکميل چرخه توليد فولاد به اثبات برساند .


وي افتتاح رسمي نيروگاه 500 مگا واتي سيکل ترکيبي اردکان در مجتمع صنعتي چادرملو را نيز از ديگر برنامه هاي اين شرکت عنوان کرد و گفت: اين نيروگاه در سه فاز با سرمايه گذاري بيش از 13 ميليارد ريالي و سهم ارزي 265 ميليون دلار اجرا و هم اکنون وارد شبکه سراسري برق شده است .


مدير عامل چادرملو افزود : در حال حاضر اکثر کارهاي شرکت توسط پيمانکاران اجرا مي شود و مستخدمين چادرملو عمدتا در قسمتهاي مالي، اداري، بازرگاني، مهندسي و نظارت و بعضي بخشهاي معدني کار مي‌کنند.


وي افزود : علاوه بر واحدهاي فرآوري و معدن،‌ ما بخش‌هايي در چادرملو داريم که طرح‌هاي دانش بنيان را پي گيري مي‌کنند. مثلا در بخش کنترل هوشمند چادرملو (ديسپچينگ) حدود 40-50 نفر مهندس کامپيوتر فارغ التحصيل يزد مشغول بکار هستند که با ابداع نرم افزارهاي رايانه اي و بهره گيري از روش هاي دريافت اطلاعات آنلاين، تمامي مراحل عملياتي در معدن را تحت نظارت و کنترل قرار داده اند .


نوريان افزود: با اين روش علاوه بر کاهش هزينه هاي نظارت و کنترل خطا هاي انساني، سرعت عملکرد در واحد زمان نيز افزايش يافته است و همچنين چندين شرکت نوآور نيز به منظور پيشبرد اهداف چادرملو با ما همکاري مستمر دارند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;