2- برج خلیفه + عکس

هیچ سازه ای نمی تواند به طور کامل در برابر زلزله ایمن سازی کند اما هدف از ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله، ایجاد سازه هایی است که در مواجهه با زمین لرزه نسبت به همتایان معمولی خود ثبات بیشتری دارند. این تمهیدات باعث می شوند ساختمان به فرو نریزد و از این رو میزان مرگ و میر و آسیب در آنها به حداقل برسد.


برج های ضد زلزله در بسیاری از کلان شهرها که بر روی گسل ها قرار دارند، قابل یافتن هستند اما از آن بین برخی شاهکارهای ساختمانی هستند که در کنار شکیل بودن می خواهند خود را با این عنوان هم رکورددار کنند. در ادامه هفت سازه از ابرقدرت های ضد زلزله جهان را معرفی می کنیم.


2- برج خلیفه




برج خلیفه بلندترین ساخته دست بشر است که در دبی، امارات متحده عربی واقع شده است و ارتفاع آن به حدود 830 متر میرسد. این برج که در سال 2009 ساخته شده، در طراحی خود از فرهنگ اسلامی بهره برده و به شکل مناره ساخته شده است.


مهندسان این آسمانخراش بسیار بلندمرتبه آن را طوری ساخته اند که توانایی مقاومت در برابر زلزله در مقیاس 5.5 تا 7 ریشتر را دارد.


زلزله 7.8 ریشتری سال 1392 در شهر لواسان استان سیستان و بلوچستان در این برج کاملا احساس شد اما به دلیل مهندسی پیشرفته هیچ آسیبی به این برج نرسید.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;