2- آتش‌سوزی لندن – سال 1212 میلادی

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش سوزی مهیب سال 1212 میلادی در لندن که به آتش سوزی بزرگ سوث وارک (The Great Fire Of Southwark) مشهور است باعث مرگ 3000 نفر از ساکنان این شهر شد.


اغلب این قربانیان بعد از سوختن و غرق شدن پل چوبی لندن در میان شعله های آتش گرفتار شده و زنده زنده در آتش سوختند. البته آتش سوزی مهیب دیگری در سال 1666 میلادی نیز در این منطقه اتفاق افتاد که تعداد قربانیان آن از آتش سوزی سال 1212 میلادی بسیار کمتر بود.


اگرچه تعداد دقیق خانه هایی که در آتش سوختند معلوم نیست اما این آتش سوزی مهیب اکثر مناطق جنوب رودخانه تیمز که به سوث وارک معروف بود را در خود بلعید و بیش از یک سوم این شهر تاریخی را به ویرانه تبدیل کرد.


البته این تنها آتش سوزی اتفاق افتاده در شهر لندن نبود و قبل از آن نیز دو آتش سوزی دیگر در سال های 1130 و 1135 میلادی بخش هایی از شهر را ویران کرده بودند (آتش سوزی سال 1135 میلادی اکثر مناطق بین محله های سنت پل و سنت کلمنت دینز (St Clement Danes) در منطقه وست مینستر را به خاکستر تبدیل کرد).

 

در واقع این شهر بزرگ در بین سال های 1130 تا 1666 میلادی بارها دچار حریق شد و یکی از شهرهایی بود که همواره امکان آتش سوزی در آن وجود داشت. این آتش سوزی ها چنان شایع شده بود که هیچ بیمه ای در برابر آتش سوزی وجود نداشت.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;