‎تولید یک‌هزار مگاوات برق خورشیدی در تهران

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران، در نشست با فرمانداران استان تهران با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در خصوص تأمین یکهزار مگاوات برق در سطح استان از محل تولید برق خورشیدی گفت: فرمانداران در ١٦ شهرستان استان برای تحقق این تصمیم برنامه مناسب در نظر گرفته تا بر اساس آن ،زمین از سوی منابع طبیعی و راه و شهرسازی در هر شهرستان اختصاص یابد.

‎مقیمی با بیان اینکه در استان تهران ٥٨ هزار مگاوات برق تولید می شود و به همین میزان مصرف وجود دارد گفت: میزان مصرف و شبکه توزیع فرسوده برق نقش مهمی در افت میزان انرژی در استان دارد.

‎وی افزود: قرار است نیروگاه هزار مگاواتی از سوی بخش خصوصی در استان فعال شود و با اختصاص زمین از سوی فرمانداری ها نیز یکهزار مگاوات برق خورشیدی تأمین خواهد شد.

‎استاندار تهران خطاب به مدیران شرکت توزیع برق استان و شهر تهران گفت: مصرف برق در تهران زیاد است و لازم است از طریق یک مصوبه وپیگیری میزان مصرف برق در ادارات کاهش یابد و سهمیه‌ای در این بخش تعیین و از خرید وسایل جدید برقی در ادارات جلوگیری شود.

‎مقیمی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تعیین ساعت ادارات در اختیار دولت است و اختیارتغییرساعت کاری ادارات از سوی دولت به استانداری داده شد عنوان کرد: صرفه جویی ٣٠٠ مگاوات برق درتهران و ١٠٠ مگاوات در شهرستانهای استان ازطریق تغییرساعت کاری ادارات اقدام بزرگی است و مدیران و مسئولان دولت دغدغه زیادی در لزوم کاهش مصرف برق در دستگاه‌های اداری نشان دادند.

‎وی گفت: در صورتی که اقدام تغییر ساعت کاری ادارات در استان تهران انجام نمی شد و این میزان صرفه حویی برق از طریق دستگاه‌ها محقق نمی شد قطعی برق منازل و صنایع افزایش می یافت.

‎توصیه های مهم استاندار تهران به فرمانداران

‎استاندار تهران در جمع فرمانداران استان گفت: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستانها را تشکیل دهید و فرمانداران ارتباط خود را با مردم افزایش دهند.


‎وی افزود: تصمیمی در مورد اختصاص زمین از سوی فرمانداریها برای استقرار ٣٠٠ معتاد متجاهر در مکانهای جدید گرفته شده است و فرمانداران به سرعت زمین مورد نظر را تعیین تکلیف و معرفی کنند.


‎استاندار تهران با اشاره به اینکه از١٥ هزار معتاد متجاهر استان تهران در حال حاضر ٨ هزار نفردر مراکز ماده ١٦ و مراکزتعیین شده نگهداری می شوند تصریح کرد: با معرفی زمین از سوی فرمانداران در شهرستان ها،٧ هزار نفر معتاد متجاهر باقیمانده نیز ساماندهی و استقرار می یابند.

‎مقیمی در ادامه سخنانش به فرمانداران تأکید کرد: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را در شهرستان ها تشکیل دهند.


‎استاندار تهران به اقدام تازه‌ای که در آموزش و پرورش در مورد آموزش معلمان از سوی اساتید جامعه شناس برای آموزش جوانان انجام شده است اشاره کرد و گفت: این اقدام نتایج مثبتی در آموزش جوانان و دانش آموزان برای کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی جوانان به همراه دارد.

‎مقمیی با بیان اینکه اجرای طرح بازآفرینی بافت های فرسوده از سوی رئیس جمهور مورد تأکید است عنوان کرد: فرمانداران طی یک ماه زمین های دولتی در شهرستان ها را به اجرای این طرح اختصاص دهند و هدف توسعه صنعت ساخت ساز و بازسازی بافت های فرسوده با این اقدام محقق می‌شود.


‎وی افزود: در شهرهای با بیش از٢٠٠ هزار نفر جمعیت دو محله و در شهرهای با کمتر از ٢٠٠ هزار نفر جمعیت یک محله برای بازآفرینی شهری اختصاص یابد.


‎استاندار تهران به فرمانداران تأکید کرد که اجرای طرح‌های حمل و نقل ریلی به سرعت و جدی دنبال شود.


‎مقیمی به ضرورت اجرای سریع طرح‌های ساماندهی و تصفیه فاضلاب در شهرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: ٧٠میلیارد تومان بودجه برای رفع بوی نامطبوع جنوب شهر تهران در مسیر فرودگاه اعتبار تعیین شده است.


‎استاندار تهران در پایان رسیدگی فرمانداران به امور و جلب رضایت مردم را مهمترین وظیفه فعلی فرمانداران دانست و تأکید کرد: رضایتمندی مردم را باید با انجام هرکاری کسب کنیم و فرمانداران ارتباط خود را با مردم افزایش دهند.


‎تقدیر استاندار تهران از خدمات همدانی،معاون پیشین امنیتی و انتظامی استانداری تهران

‎بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، مقیمی در ادامه با اشاره به تودیع محسن همدانی ،معاون پیشین امنیتی و انتظامی استانداری تهران و تقدیر از زحمات وی گفت: طی ١٠ ماه توفیق همکاری با آقای همدانی تسلط بر امور امنیتی و انتظامی استان با توجه به حساسیت این حوزه و سلامت مدیریت، از جمله ویژگیهای ایشان بوده است.

‎وی افزود: تودیع آقای همدانی با درخواست ایشان انجام شده است و با توجه به مأموریتهای حساس و مهمی که در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن در پستهای مدیریتی داشتند، امیدواریم در ادامه خدمات در پستهای دیگر نیز موفق و مؤید باشند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;