۳۰۰ میلیون دلار در حساب آب

به گزارش تاسیسات نیوز، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تصویب بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در قانون بودجه سال ۹۶ برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی کشور خبر داد.




غلامرضا کاتب صبح امروز در آئین افتتاح پروژه‌های آب و برق شهرستان گرمسار که با حضور وزیر نیرو در شهرک صنعتی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی اهتمام ویژه‌ای برای رفع بحران کم‌آبی در مناطق خشک کشور دارد و در این راستا اقدامات فراوانی انجام داده است.




وی از تصویب 300 میلیون دلار در قانون بودجه سال 96 برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی در سراسر کشور خبر داد و افزود: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.




نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران کم‌آبی یکی از چالش‌های اساسی استان سمنان و شهرستان گرمسار است خاطرنشان کرد: عدم رسیدگی به این بحران سبب ارتقا آن به یک فرا بحران می‌شود و باید برای جلوگیری از این مهم اقدامات اساسی انجام شود.




وی با اشاره به برخی پروژه‌های آبی این شهرستان بیان کرد: در دو سال گذشته طرح‌های زیادی در حوزه صنعت آب و برق شهرستان گرمسار انجام‌شده که ارزش آن بیش از 58 میلیارد تومان است.




کاتب مشکلات کمبود آب را یکی از عوامل اساسی کاهش جمعیت دانست و تصریح کرد: پروژه خط انتقال آب از سد نمرود به گرمسار و خط انتقال آب از دریای خزر ازجمله شاخص‌ترین پروژه‌های آبی استان سمنان بشمار می‌روند.




وی با تأکید بر اهمیت ویژه بهره‌برداری از این پروژه‌ها افزود: با تکمیل طرح آب‌رسانی «B.O.T» سالانه 21 میلیون مترمکعب آب پایدار در شهرستان گرمسار تولید می‌شود.




نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پروژه خط انتقال آب شرب گرمسار با دو استان تهران و سمنان به‌صورت مشترک در حال اجرا است و هماهنگی بین دو استان در زمینه اجرای این پروژه لازم و ضروری است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;