گودبراری مرگبار ساختمان چهار طبقه مسکونی

به گزارش تاسیسات نیوز، رعایت نکردن اصول ایمنی در هنگام گودبرداری در مجاورت ساختمان مسکونی ریزش آوار این بنای چهار طبقه و مرگ بانوی سالخورده را در خیابان کمیل رقم زد.

 

در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و اعلام وقوع حادثه آوار در یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه های 85، 8، نجات 1 و نجات 7 را به محل اعلام شده در خیابان کمیل، مابین جیحون و کارون، کوچه غفرانی اعزام کرد.

 

واحد کیانی مدیر منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: بر اثرگودبرداری غیر اصولی و عدم استفاده از سازه های نگهبان در ساختمان مجاور زمین گودبرداری شده، تمام طبقات ضلع جنوب شرقی ساختمان مجاور یک ملک چهار طبقه دچار تخریب و ریزش آوار شد.

 

وی افزود: پس از رسیدن نیروهای عملیاتی به محل حادثه و ایمن کردن محدوده محل حادثه آوار، آتش نشانان بلافاصله برای یافتن افراد احتمالی در شرایط خطرناک اقدام به آوار برداری و جستجو برای یافتن فرد یا افراد گرفتار در زیر آوار کردند.

 

کیانی اضافه کرد: با توجه به گرفتار شدن احتمالی تعدادی ازساکنان بلافاصله درخواست اعزام نیروهای هلال احمر به همراه سگهای زنده یاب شد که سریعا این نیروها در محل حاضر شدند.

 

وی ادامه داد: پس از کسب اطلاعات از افراد حاضر در محل مشخص شد فقط یک زن حدودا 70 ساله در منزل در زیر آوار محبوس شده و مابقی ساکنین به طرز معجزه آسایی یا در ساختمان نبوده و یا در هنگام آوار در ضلع غربی ساختمان که سالم مانده بود، حضور داشته اند.

 

مدیر منطقه 5 عملیات آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان در شرایط بسیار حساس محل حادثه، به کمک نیروهای هلال احمر موفق شدند پس از دو ساعت عملیات آواربرداری، فرد محبوس شده را از زیر آوار خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که متاسفانه مرگ این بانوی سالخورده توسط عوامل اورژانس تائید شد.

 

وی در خاتمه ابراز داشت: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و تحویل آن به عوامل شهرداری و انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.

 

کیانی در مورد علت وقوع این حادثه گفت: هم اکنون تحقیقات بیشتر در خصوص علت و چگونگی بروز آوار این ساختمان توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال انجام است

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;