گواهی ایمنی آسانسور ادارات اجباری شد

مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه اخذ گواهی ایمنی آسانسور اجباری است،‌ گفت: همه دستگاه‌ها و مراکز عمومی باید تا پایان سال نسبت به رفع ایرادهای آسانسورها اقدام کرده و گواهی ادواری سلامت را دریافت کنند.
به گزارش پایگاه خبری  تاسیسات نیوز محمود رضا طاهری اظهار داشت: صدور گواهی ادورای از دو سال گذشته شروع و امسال اجباری شده است، تاکنون ۱۰ درصد از دستگاه های دولتی و مراکز عمومی توانسته اند این گواهی را دریافت کنند.
وی افزود: به دلیل استفاده روزانه شهروندان از این آسانسورها، هشدارها داده شده است تا به سرعت دستگاه ها و مراکز عمومی نسبت به دریافت این گواهی اقدام کنند.
مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به این که حدود یک هزار آسانسور در دستگاه های دولتی تهران وجود دارد گفت: دو سال گذشته از همه این دستگاه ها بازدید شد ضمن این که امسال نیز این تعداد دستگاه باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: همچنین سال گذشته ۸۰۰ دستگاه آسانسور در ۱۵۰ مراکز درمانی و بیمارستانی مورد کنترل قرار گرفت که امسال نیز بررسی ها ادامه دارد.
طاهری از پلمب ۵۰ مورد آسانسور در امسال خبر داد و گفت: این تعداد آسانسور باید رفع ایراد کرده و به چرخه فعالیت بازگردند.
وی خاطر نشان کرد: امسال گواهی ایمنی آسانسور برای ساختمان‌های تازه تاسیس صادر شد.
حوادث در داخل یک آسانسور به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد اما در واقع بهتر است بگوییم که این حوادث اتفاق نمی‌افتد بلکه نتیجه بی توجهی به نکات ایمنی است که از قبل بایستی به آنها توجه کرد. گواهی ادواری سلامت می تواند در بسیاری از موارد مانع بروز حوادث تلخ ناشی از ایمن نبودن آسانسور ها شود و این بازرسی بهبود وضعیت ایمنی آسانسورها را به دنبال خواهد داشت.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;