گزارشی از جلسه 224

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در جلسه دویست بیست و چهارم شورای مرکزی که روز دوشنبه هفتم اسفند ماه با حضور مقام عالی وزارت با ریاست مهندس رجبی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و دبیری دکتر جواهری در محل شورای مرکزی تشکیل شد مهندس بهادری اظهار داشت :


در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری نیازمند تعامل و دیالکتیک مابین وزارت راه و شهرسازی و سازمان هستیم چنین جلسات و نشست هایی می تواند کارگشا و موثر باشد و امیدوارم که چنین جلساتی استمرار داشته باشد که به تعبیر حافظ :


به اتفاق، جهان می توان گرفت


دبیر اجرایی شورای مرکزی در ادامه گفت :هنریک ایبسن نویسنده شهیر نروژی، نمایشنامه ای به نام “دشمن مردم” دارد که در آن حکایت دهکده ای را بازگو می کند که به علت وجود چشمه های درمانی آب گرم از سراسر دنیا پذیرای توریست های فراوانی است و اقتصاد دهکده و درآمد ساکنین از آن تامین می شود. در اثر یک اتفاق روزی متوجه می شود که آب این چشمه ها حاوی مواد مضر و خطرناکی است که در صورت برملاشدن، رونق دهکده محل سکونت و معیشت دوستان و خانواده از بین می رود. پزشک داستان در اینجا بر سر دوراهی عمل کردن به وظیفه حرفه ای خود و یا ارجحیت دادن منافع آشنایان خود قرار می گیرد

 

وی در ادامه گفت با این مقدمه مایلم که در مورد آئین نامه ابلاغی مقام عالی وزارت درخصوص قبول منافع متعارض صحبت کنم که به زعم بنده باعث ارتقا سلامت کاری و به تبع آن بالابردن کیفیت ساخت و ساز و حفظ حقوق بهره بردار می گردد. ما از این آئین نامه حمایت کرده و انتظار داریم که دامنه شمول آن به تدریج به سایر دستگاه ها و ارگان ها نیز تسری داده شده و باعث گردد که افراد تخصصی و حرفه ای در سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه دهنده خدمات شوند.


مطابق ماده 62 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان جهت انجام انتخابات هیئت مدیره استان ها، هیئت اجرایی و هیئت نظارت می بایست توسط وزارت راه و شهرسازی انتخاب شود که به استناد ماده 2 مکرر از مصادیق آشکار قبول منافع متعارض بوده و نیازمند بازنگری و توجه حضرتعالی است.


دبیر اجرایی شورای مرکزی ادامه داد شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان متشکل از 25 عضو فرهیخته و اندیشمند است که هم مورد وثوق جامعه نظام مهندسی استان خود بوده و هم از جامعه نظام مهندسی ساختمان کل کشور رای اعتماد خود را دریافت نموده اند و در مرحله ای والاتر با تائید و بررسی وزارت محترم راه و شهرسازی اعتبارنامه های خود را از شخص حضرتعالی دریافت نموده اند. لذا انتظار می رود در تصمیم سازی و موضع گیری امورات مختلف سازمان مورد مشاوره قرار گرفته و به آنان اجازه بیان عقاید و بحث و تبادل نظر داده شود.


مهندس بهادری در پایان گفت :در این زمان به تعامل و دیالکتیک بین سازمان و وزارت نیازمندیم،

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;