کیفیت و کمیت آب اصفهان در الویت است

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، استاندار اصفهان در ديدار معاون نظارت بر بهره‌برداري شركت مهندسي آبفاي كشور با اشاره به خشكسالي شديد در استان، خواستار تدوين برنامه اضطراري در خصوص كميت آب توزيعي به‌منظور شرب و نظارت بيشتر بر كيفيت آب آشاميدني شد.





رسول زرگرپور افزود: اکنون حجم آب موجود تقريبا ۱۰درصد از ميزان آبي كه مي‌تواند تحويل داده شود كمتر است. استاندار اصفهان با بيان اينكه نيمي از مصارف را پشت سر گذاشته‌ايم، گفت: بايد ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جويي کنیم.





وی به جريان موقت آب در رودخانه زاينده‌رود اشاره كرد و گفت: با توجه به جريان آب مردم كمبود آب را باور و احساس نمي‌كنند و وضعيت حاد خشكسالي و از طرفي جريان آب جاري براي مردم متناقض است.






وي با اشاره به اينكه برنامه اضطراري براي بخش كشاورزي تهيه شده است، افزود: اين برنامه براي بخش صنعت نيز در حال انجام است و بايد براي آب شرب نيز برنامه اضطراري از ابعاد كمي و كيفي تدوين شود تا با كمترين خسارت از اين شرايط سخت عبور كنيم.





وی در ادامه توضیح داد: تا اواسط بهمن سال گذشته وضعيت بارش خوب بود ولي از اواسط بهمن بارش‌ها قطع شد و در كل استان ۳۳ درصد كاهش يافت به طوری که از غرب به شرق استان نيز ۲۰ تا ۸۰ درصد كاهش بارش گزارش شد.





زرگرپور با بيان اينكه اصفهان جزو سه استان كم‌بارش كشور است، افزود: در سرشاخه هاي زاينده‌رود نيز حدود ۲۲ درصد كاهش بارش صورت گرفته است كه بر كل حوضه زاينده‌رود تاثيرگذار خواهد بود و حجم آب پشت سد نيز ۳۵ درصد كاهش ظرفيت دارد.





وی تصریح کرد: برنامه‌ريزي‌هايي كه براي توزيع آب صورت گرفته براساس شرايط نرمال پيش بيني شده بود ولي از اوايل بهمن مديريت استان پيش‌بيني كاهش بارش‌ها را داشت و پيشنهاد کرد كه مصارف را ۱۰ درصد كاهش دهد كه در شورا به تصويب نرسيد و اکنون با وضعيت حادي مواجه هستيم.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;