نکاتی برای خرید کولر گازی

کولر گازی یکی از وسایل گران قیمت محسوب می‌شود که امروزه کاربردهای زیادی دارد. تحمل گرمای تابستان برای بسیاری از افراد به شدت سخت است. برای خنک سازی هوا در فصول گرم می‌توان از کولر آب یا کولر گازی استفاده کرد. کولرهای آبی با توجه به مشکلات و سر و صدای زیادی که دارند امروزه محبوبت بالایی ندارد هر چند در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل بیشتر مردم به استفاده از کولر گازی روی آورده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، کولر گازی با توجه به قطعات پیشرفته و تکنولوژی‌هایی که در آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته مزایا و فواید زیادی دارند. کولرهای گازی معمولا سر و صدای زیادی تولید نکرده و هوای تازه‌ای به محیط اطراف انتقال می‌دهند.
کولر گازی با توجه به قطعات و تکنولوژی‌های پیشرفته در آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های متعددی دارند.
خرید کولر آبی نسبت به کولر گازی بسیار ساده و آسان‌تر است؛ چرا که کولرهای آبی مانند کولر گازی از ویژگی‌های متعددی در زمینه‌‌های مختلفی برخوردار نیستند. برای خرید کولر گازی باید به نکات زیادی توجه کرد که عبارتند از:
مدل کولر گازی
همانطور که گفته شد کولر گازی انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند که با توجه به آن‌ها قیمت مختلفی دارند؛ به همین دلیل در زمان خرید کولر گازی باید به مدل آن توجه کرد. کولر گازی اسپلیت یکی از معروف‌ترین مدل‌های کولر گازی است که به نام کولر گازی دو تکه نیز شناخته می‌شود.
کولر گازی اسپلیت نیز زیر مجموعه‌های مختلفی دارد که از جمله‌ آن می‌ توان به کولر گازی اسپلیت دیواری، کولر گازی اسپلیت ایستاده، کولر گازی اسپلیت پنجره‌ای اشاره کرد که از نظر عملکرد و شکل ظاهری با یک دیگر متفاوت هستند. کولر گازی اسپلیت ایستاده بر خلاف سایر کولرهای نامبرده شده نیازی به انجام خدمات نصب ندارد.
از این کولر گازی بیشتر در مراکز پر تعدد و شلوغ استفاده می‌‌شود.
همچنینی فضاهایی که امکان نصب کولر گازی وجود ندارد به کار گرفته می‌شود. از طرفی کولر گازی پنجره‌ای از سایده‌ترین انواع اسپلیت‌ها محسوب می‌گردد که معمولا در کارگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
راندمان کولر گازی
یکی دیگر از نکاتی که باید در زمینه خرید کولر گازی به آن توجه کرد میزان راندمان یا همان قدرت خنک کنندگی کولر گازی است. قدرت خنک کنندگی کولر گازی باید متناسب با متراژ محیط باشد به عنوان مثال برای یک محیطی با متراژ ۵۰ متر کولر گازی اینورتر که قدرت خنک کنندگی بالایی دارد گزینه مناسبی نمی‌باشند؛ چرا که کولر گازی در مدت زمان بسیار پایینی هوای محیط را خنک می‌کند بنابراین کولر گازی را باید مدام خاموش و روشن کرد که این کار باعث افزایش دور موتور شده و کولر گازی را با مشکلات جدیدی مواجه می‌کند.
به همین دلیل برای خرید کولر گازی بهتر است ابتدا متراژ محیطی که می‌خواهید برای آن کولر گازی تهیه کنید را در نظر گفته و سپس مطابق با آن کولر گازی با راندمان مناسب بخرید.
توجه به میزان مصرف برق یا مشکلات کولر گازی
بسیاری از افراد کولر گازی اینورتر را به دلیل کاهش مصرف برق و انرژی گزینه‌ی بسیار مناسبی برای استفاده می‌دانند؛ در حالی که کولر گازی اینورتر به دلیل قطعات دیجیتال و پیشرفته که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد در زمان خرابی، نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای دارد و همین‌طور تعویض کردن قطعات و لوازم آن به هزینه زیادی نیازمند است؛ به همین دلیل هر چند کولر گازی اینورتر می‌تواند مزایای زیادی به در زمینه کاهش مصرف برق به همراه داشته باشد؛ اما پس از خرید در زمان نیاز به تعمیرات هزینه زیادی خواهند داشت. بنابراین پیش از خرید کولر گازی این نکته را مد نظر قرار دهید.
بی یو تی BUT را در نظر بگیرید
بی یو تی به واحد اندازه گیری انرژی در تاسیسات حرارتی و برودتی می‌گویند که در کولرهای گازی معمولا برای قدرت سرمادهی به کار می‌رود.
بی یو تی برای کمپرسورهای کولر گازی به کار می‌روند و با توجه به عدد آن‌ها می‌توان میزان سرمایش کولر گازی را محاسبه کرد. در نظر گرفتن بی یو تی یکی از کارهای تخصصی است که باید در زمان خرید کولر گازی انجام داد.
منبع افکار نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;