کوتاهی در خرید پکیج عامل عدم گازرسانی به امید اکباتان همدان

به گزارش تاسیسات نیوز، چنگیز اصلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در تشریح علل نداشتن گاز در مجتمع مسکونی کارگران همدان واقع در امید اکباتان اظهار کرد: مشکل اصلی به کوتاهی اعضای تعاونی در خرید پکیج بازمی‌گردد.

 

وی با بیان اینکه هفت ماه پیش برای خرید پکیج اقدام شد، افزود: در آن زمان متقاضیان اعلام کردند که شخصاً برای خرید اقدام خواهند کرد و تنها 75 نفر سهم خود را برای خرید پکیج پرداخت کردند.

 

رئیس خانه کارگر همدان با بیان اینکه تمام نظارت‌ها در حوزه گازکشی توسط شرکت گاز به نظام مهندسی ساختمان واگذار شده، تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های لازم اعضا پکیج مورد نیاز را خریداری نکردند یا موفق به نصب آن نشدند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدها که به تعهدات خود عمل نکردند پلمب شدند، ادامه داد: گاز بلوک یک و سه وصل شده و با وجود اینکه هزینه برخی از بلوک‌های دیگر پرداخت شده است اما شرکت گاز هنوز اقدام به وصل گاز برخی از بلوک‌های دیگر نکرده و این امر موکول به روزهای آینده شد.

 

*عملکرد خودسرانه اعضا دلیل اصلی این ناهماهنگی‌ها

 

اصلانی عملکرد خودسرانه اعضا را دلیل اصلی این ناهماهنگی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: قرار بود قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا با واریز پول به حساب شرکت گاز، گاز برخی از بلوک‌ها وصل شود که این موضوع به روزهای آینده موکول شد.

 

وی درباره تفاوت قیمت تمام شده واحدهای این تعاونی، گفت: در برخی از واحدها به دلیل تقاضای متقاضیان، مصالح متفاوتی کار شده که البته در مجموع فرق چندانی با یکدیگر ندارند.

 

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر کارگران همدان درباره تفاوت قیمت تمام شده ساختمان با قیمت درج شده در قراردادهای اولیه با اعضا، افزود: هزینه‌هایی چون شهرداری و نظام مهندسی باعث می‌شود که قیمت تمام شده ساخت مسکن افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد: زمانی که پروانه ساخت را از شهرداری دریافت می‌کنیم اگر در مدت زمان 24 ماه موفق به ساخت سازه خود نشویم تمام هزینه‌ها تجدید خواهد شد.

 

*بیشترین مشکلات به حوزه نظام مهندسی ساختمان مربوط می‌شود

 

اصلانی ادامه داد: بیشترین مشکل در حوزه نظام مهندسی ساختمان قرار دارد که یک مهندس دست به کمر ایستاده و تنها به اخذ پول می‌پردازد.

 

وی با بیان اینکه هزینه ساخت چنین مجتمع‌هایی باید حدود 300 تا 350 هزار تومان به ازای هر متر مربع تمام شود، خاطرنشان کرد: هزینه بیمه و تأمین اجتماعی نیز مزید بر علت خواهد شد و اگر موفق نشویم در مدت زمان 24 ماه ساختمان را بسازیم، 20 الی 25 درصد به هزینه‌ها افزوده خواهد شد.

 

رئیس خانه کارگر استان همدان درباره هزینه پارکینگ مجتمع خانه کارگر امیداکباتان نیز گفت: این مجتمع از ابتدا فاقد پارکینگ بود و تنها 120 میلیون تومان برای محوطه‌سازی هزینه شده است، همچنین 57 پارکینگ بیشتر تدارک دیده نشده و برای ساخت پارکینگ باید هزینه جداگانه‌ای در نظر گرفته شود.

 

* مشکلات داخلی تعاونی مسکن حل شود، گاز میرسد

 

معاون اداره گاز ناحیه همدان نیز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شرکت گاز برای تأمین گاز این مجتمع‌ها با هیچ مانعی رو به رو نیست و مشکلات از داخل مجموعه تعاونی و یا اداره مربوطه نشأت می‌گیرد.

 

شاپور امیری خاطرنشان کرد: برای گازکشی ابتدا باید سازمان نظام مهندسی، ساختمان را از نظر استاندارد بودن تأیید کند و پس از آن با رفع مشکلات داخلی، گاز مجموعه وصل خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: شرکت گاز مشکلی ندارد و گاز تا جلوی ساختمان کشیده شده و بعد از حل مشکلات مانند تأیید نظام مهندسی، یا نصب پکیج و آماده شدن مشترکان، گاز وصل خواهد شد.

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;