کنفرانس رفتار بلندمدت با محیط‌زیست سدها

به گزارش تاسیسات نیوز، چهارمین کنفرانس بین‌المللی «رفتار بلندمدت و فن‌آوری‌های نوسازی سازگار با محیط‌زیست سدها» مهرماه سال جاری به میزبانی ایران برگزار می‌شود.




به دنبال برگزاری موفق سه دوره کنفرانس بین‌المللی «LTBD» به‌صورت ادواری در کشورهای اتریش و چین و با عنایت به‌اینکه کشورمان به‌عنوان قطب تأثیرگذار در حوزه مهندسی سد در دنیا شناخته می‌شود، این کمیته ملی سدهای بزرگ ایران درنظر دارد در چارچوب اهداف خود چهارمین کنفرانس بین‌المللی «رفتار بلندمدت و فن‌آوری‌های نوسازی سازگار با محیط‌زیست سدها (LTBD2017)» را با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های مهندسین مشاور و پیمانکاران صنعت آب کشور در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ مهرماه ۱۳۹۶ در تهران و به میزبانی کمیته ملی سدهای بزرگ ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار نماید.




هدف اصلی این کنفرانس تبادل نظرات، اطلاعات و آخرین دستاوردها بین محققان، مهندسان و بهره‌برداران سدها در حوزه‌های متنوع نظیر طراحی، عملکرد و نوسازی سدهای خاکی، سنگریزه‌ای و بتنی و رفتار درازمدت آن‌ها است.

 

 

 

در این کنفرانس بین‌المللی ضمن ارائه مقالات علمی پذیرفته شده، کارگاه‌های آموزشی جهت آشنایی با آخرین دستآوردهای تحقیقاتی، میزگردهای تخصصی به‌منظور بحث و بررسی چالش‌های توسعه حوزه‌های مختلف مهندسی سد، بازدیدهای علمی و نمایشگاهی از دست‌آوردهای فناورانه ملی صنعت سدسازی نیز ارائه خواهند شد.

 

 

 

با توجه به اهمیت موضوع کنفرانس و حضور شرکت‌کنندگان شامل نخبگان دانشگاه و صنعت، فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه از طریق ارائه دستاوردها با ارسال مقاله‌ها، شرکت در جلسه‌های فنی یا ارائه کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاهی فراهم است.

 

 

 

محورهای این همایش در موضوعاتی همچون روش‌های تحلیل و طراحی سدهای خاکی، سنگریزه‌ای و بتنی شامل مطالعات آزمایشگاهی، تحلیلی و عددی، رفتار وابسته به زمان مصالح سدها و مدل‌های ساختاری آن‌ها، تراوش در سدها در شرایط اشباع و غیراشباع، اندرکنش پی و سازه سد، ملاحظات لرزه‌ای و تحلیل سدها در برابر زلزله و ابزارگذاری، رفتارسنجی و ارزیابی ایمنی سدها در نظر گرفته شده است.

 

 

 

بهره‌برداری، نگهداری، بازسازی و افزایش ارتفاع سدها، رفتاربلندمدت سدها با توجه به تاریخچه بارگذاری و شرایط آب‌وهوایی و جنبه‌های زیست‌محیطی از دیگر محورهای این همایش است.

 

 

 

بر اساس اعلام دبیرخانه این همایش، آخرین مهلت ارسال مقالات کامل ۹ شهریورماه جاری و تاریخ آغاز ثبت‌نام زودهنگام کنفرانس ۱۷ شهریور و پایان آن ۶ شهریور ۱۳۹۶ خواهد بود. آغاز و پایان ثبت‌نام عادی نیز تاریخ‌های ۷ و ۱۵ مهر تعیین شده است.

 

 

 

تور فنی قبل از کنفرانس نیز در روز ۲۴ مهر ۱۳۹۶ و تورهای بعد از کنفرانس در روزهای ۲۸ و ۲۹ مهر برگزار خواهد شد و کارگاه‌های تخصصی در روز ۲۷ مهر برگزار می‌شوند. نمایشگاه تخصصی نیز در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهر دایر خواهد بود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;