کنترل ساخت و ساز بر عهده دستگاه های اجرایی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از دستگاه های نظارتی و شهرداری ها خواست برای پیشگیری از حوادث ، نظارت بر ساخت و سازها را بیشتر کنند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مهدی مهرور  در همایش روز ایمنی دربرابر زلزله و کاهش خطرات ناشی از گاز و بلایای طبیعی البرز افزود: با توجه به موقعیت زلزله خیزی استان البرز، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ضروری است.
وی بیان داشت: یکی از اولویت ها در حوزه بحران پیشگیری و پیش بینی است که برای پیشگیری از خسارت های ناشی از حوادث طبیعی باید به طرح های آموزشی توجه بیشتری داشت.
مهرور گفت: استان البرز از ۳۱ حادثه طبیعی در ایران ۲۱ حادثه را تجربه کرده و سال گذشته پس از ۱۷۰سال شاهد وقوع زلزله ۵٫۲ ریشتری در این استان بودیم.
وی اضافه کرد: زلزله دور از البرز نیست و دراین بین مهندسان ناظر نقش مهمی در کاهش حوادث ایفا می کنند.
مهرور ادامه داد: امروز با توجه به افزایش مهاجر پذیری بالای استان البرز و مرتفع سازی ساختمان ها باید تدابیر جدی دراین زمینه به خرج داد.
وی افزود: علاوه بر ساختمان ها برای ابنیه از جمله پل ها نیز باید فکر اساسی داشت چراکه در تجارب زلزله های قبلی دیدیم که با فروریختن پل ها مسیر تردد برای امدادرسانی با مشکل مواجه شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: انشعاب های آب، گاز و برق از موارد مهمی است در بحث حوادث باید مورد توجه قرار گیرند.
همایش روز ایمنی دربرابر زلزله و کاهش خطرات ناشی از گاز وبلایای طبیعی با شعار تدبیر در حوادث برای کاهش خسارات در راستای اقتصاد مقاومتی به مناسبت سالروز زلزله بم در استان البرز برگزار شد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;