کسب رتبه برتر مقررات ملی ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان

سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان رتبه برتر مقررات ملی ساختمان را از آن خود کرد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز حسین ویزواری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان روز گذشته در نشست خبری بیان داشت: کسب رتبه برتر مقررات ملی ساختمانی در کشور، گواه ساخت و سازهای اصولی نظام مهندسی استان گلستان است.

وی در رابطه با اقدامات در دست سازمان افزود: برای هر پروژه ساختمانی پرونده نظارتی خاص آن پروژه تعریف می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با بیان اینکه تمام طراحی های سازمان بررسی مجدد خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر فعالیت مهندسین، کمیته کنترل نقشه ساختمان نیز به طور مضاعف مسائل طراحی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

حق الزحمه مهندسین واقعی می شود

ویزواری خاطرنشان کرد: واقعی شدن حق الزحمه مجریان ذی صلاح و مهندسین امر از مهمترین مسائل مورد بررسی است؛ چرا که با وجود انبوه مسئولیت این قشر، از سال 88 تا کنون دستمزد آنان هیچ تغییری نکرده است.

وی بیان داشت: تورم، مصالح غیراستاندارد و عدم وجود استادکاران ماهر، کوهی از مسئولیت را برای نظام مهندسی بوجود می آورد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان افزود: این در حالی است که مالکین، اختیارات ساختمانی خویش را به مجریان ذی صلاح عضو نظام مهندسی نمی دهند و خسارت های احتمالی در آینده را دامن می زنند.

کمرنگ شدن نقش مجریان، دامن زدن فعالان غیرمتخصص است

ویزواری متذکر شد: مقررات ملی ساختمان می گوید ساختمان باید توسط افراد صاحب صلاحیت ساخته شود و دست افراد غیر متخصص (بساز و بفروش ها) از دخالت در امر خطیر ساختمان سازی و امنیت شهری، کوتاه شود.

وی تأکید کرد: مجریان ذی صلاح در مقررات ملی ساختمان تعریف شده اند و باید تقبل مسئولیت کنند؛ چراکه مهندسین ما نمایندگان قانونی و فنی بهره برداران آینده ساختمان اند نه مالکان امروز.

رشته های عمران، معماری، برق و مکانیک در سازمان نظام مهندسی ساختمان دخیل اند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان خاطرنشان کرد: برای داشتن مهندسی درست در ساختن و داشتن شهری ایمن باید کار بین رشته های عمران، معماری، برق و مکانیک تقسیم شود.

ویزواری گفت: شناسنامه فنی-ملکی باید جز لاینفک پایان کار ساختمان باشد.

وی افزود: این شناسنامه سندی رسمی است که حاوی اطلاعات فنی و ملکی یک ساختمان است و توسط نظام مهندسی استان صادر می شود و باید در تمامی نقل و انتقالات ساختمانی و به منظور اطلاع رسانی در رابطه با مشخصات ساختمان، به خریداران تحویل داده می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان داشت: این شناسنامه حاوی اطلاعات ثبتی و ملکی و ملک موردنظر، اطلاعات اشخاص مسئول در طراحی و نظارت و اجرای ساختمان، نیروهای انسانی دارای پروانه اشتغال به کار که مسئولیت داشتند، نیروهای انسانی که کارت مهارت فنی و حرفه ای دارند، اطلاعات معماری، مشخصات دیوارها، نازک کاری، نما، مشخصات سازه ای ملک، مشخصات تأسیسات، مکانیک و برق ساختمان است.

ویزواری، در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که گودبرداری غیراصولی مشکلات عدیده ای را در بحث ساختمان سازی بوجود می آورد، گفت: خوشبختانه در استان گلستان کمتر شاهد این موضوع هستیم.

وی متذکر شد: افراد فاقد صلاحیت در بحث ساختمانی زیاد شدند و معمولا مالکان مسئولیت را به مجریان ذی صلاح نمی سپارند و همین موضوع باعث بسیاری از مشکلات فنی و همچنین گودبرداری های غیراصولی می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی در پایان از پیشرفت ساخت و سازها در استان خبر داد و تمام موفقیت ها و همچنین کسب رتبه برتر در مقررات ملی سازمان را نتیجه ی تلاش 6000 نفر از مهندسین عضو این سازمان و اعتماد مردم دانست.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;