چهار محور سازمان دهی در گردهمایی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷ مصادف با ۲۱ آذرماه ۹۶، ۲ سال از اجلاس تاریخی پاریس می گذرد. این اجلاس به دنبال گردهمایی فعالان زمینه های اقتصاد دولتی و خصوصی است. هدف از این اجلاس کشف راه هایی برای توسعه نوآوری، پشتیبانی و شتاب بخشی به مبارزه ما با تغییر اقلیم است. این رویداد حول چهار محور سازمان دهی شده است.

 

پنل اول: بزرگ کردن مقیاس اقتصادی در مبارزه با تغییر اقلیم

 

سرمایه گذاری امروز، جهان فردا را شکل می دهد. جهت کاهش تولید گازهای گلخانه ای و مبارزه مؤثر با تغییر اقلیم و کاهش آثار منفی آن، ما نیاز به سرمایه گذاری های هزار میلیارد دلاری داریم. در همین زمینه اقتصاد دولتی نقشی کلیدی ایفا می کند، اما نمی تواند به تنهایی تضمین کننده پایداری توسعه برای همه باشد. این بخش باید بیشتر به دنبال پشتیبانی از سیاست های بلند مدت تغییر اقلیم و قدرت دهی به سرمایه گذاری های خصوصی باشد.

 

پنل دوم: سبز کردن سرمایه گذاری برای کسب و کارهای پایدار

 

درگیر شدن تمامی فعالان اقتصادی نقشی کلیدی در مبارزه با تغییر اقلیم و تبدیل شدن به اقتصادی بدون گاز گلخانه ای دارد. این امر منجر به توسعه سازگاری با سیر تکاملی می شود. در این بخش باید تمامی فعالان اقتصادی دولتی و خصوصی به نوآوری های خود ادامه دهند. هدف اصلی که به دنبال آن هستیم، آن است که بخش اقتصادی را به سمت چشم انداز های بلند مدت سازگار با اقلیم سوق دهیم.

 

پنل سوم: سرعت بخشی به اقدامات مربوط به تغییر اقلیم در مقیاس محلی و منطقه ای

 

شهر ها، ایالت ها و مناطق سراسر جهان اقدامات جدی در مقابل تغییر اقلیم انجام داده اند و زمینه خوبی برای توسعه چشم اندازهای سیاستمداران ایجاد کرده اند. با این حال، این فعالان منطقه ای و شهری هنوز نقشه راه روشنی برای سرمایه گذاری در اجرای طرح ها در مقیاس مورد نظر را ندارند. علاوه بر این، با توسعه مقیاس این طرح ها به طور همسو با معاهده پاریس، این انجمن های محلی و اقدامات آن ها می تواند به طور مناسبی دیده شود.

 

پنل چهارم: تقویت سیاست ها جهت گذار اکولوژیکی

 

دولت ها نقش بنیادی در تضمین اهداف معاهده پاریس ایفا می کنند. اگر جهت رسیدن به اهداف خود، نیاز به حرکت جمعی باشد، سیاست های عمومی باید سیگنال های قدرتمند اقتصادی را ارسال کنند تا تمامی فعالان، بتوانند الگو های تولید و مصرف خود را به گونه ای تغییر دهند که با راه حل های بدون کربن همسو باشد. در مسیر تغییر اقلیم، که هم اکنون نتایج آن حس می شود، باید سازگاری بشر را به گونه ای افزایش داد تا بتوان شهر های بیشتری را از عواقب تغییر اقلیم حفظ کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;