چاپ کتاب «گاز؛ انرژی پاک با نیم قرن تلاش»

به گزارش تاسیسات نیوز، گردآوری تاریخ شفاهی ٥٠ سال فعالیت شرکت ملی گاز ایران به عنوان سندی برای آیندگان، از دستاوردهای پنجاهمین سال تاسیس این شرکت محسوب می‌شود.

 

 

 

مجید بوجارزاده، سخنگو و رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: کتاب «گاز؛ انرژی پاک با نیم قرن تلاش»، اثری ماندگار برای آیندگان است که به پاس ۵۰ سال خدمت صادقانه این شرکت برای آسایش و رفاه مردم، مردادماه ۹۵ و همزمان با برگزاری جشن پنجاهمین سالگرد تأسیس این شرکت، به چاپ رسیده است.

 

 

 

به گفته بوجارزاده، هدف از انتشار این کتاب، آشنایی با گاز به عنوان انرژی پاک و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور و نیز متولیان شرکت ملی گاز ایران به عنوان پیشکسوتان این عرصه که تمام همّ و غم خود را صرف رساندن این عطیه الهی به اقصی نقاط کشور کرده‌اند، بود.

 

 

وی همچنین ثبت تجربیات و به اشتراک‌گذاری این تجربیات برای نسل‌های آتی را از دیگر اهداف چاپ و نشر این کتاب، عنوان کرد.

 

 

رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که انرژی و به طور مشخص نفت و گاز، یکی از مؤلفه¬های تأثیرگذار در تولید ثروت و قدرت در جهان کنونی به شمار می¬روند، گفت: برگزاری جشن پنجاه سالگی شرکت ملی گاز این امکان را به وجود آورد تا روند رو به رشد این صنعت طی این نیم قرن که بیشتر در بحث توسعه‌ای فعالیت می‌کرد، برای همگان و به ویژه دست‌اندرکاران این صنعت، بیش از پیش، آشکار شود.

 

 

 

بنا بر این گزارش، این کتاب، با بخشی از سخنان گوهربار رهبر معظم انقلاب در دیدار از پارس جنوبی آغاز می‌شود که نیروی انسانی بااستعداد و علاقه‌مند و دارای توان کار را سرمایه‌ و ثروتی عظیم‌تر از نفت و گاز دانسته و بر این باور هستند که اگر ملتی این نیروی انسانی را داشت، می‌تواند ثروت‌های طبیعی خود را استحصال کند و در خدمت ملت قرار دهد؛ اما اگر این را نداشت، ثروت‌های طبیعی‌اش هم در خدمت دیگران قرار خواهد گرفت و به اصطلاح، برای دیگران بیشتر سود خواهد داد تا برای خود او.

 

 

 

به گفته سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، در این کتاب با ٥٠ نفر از مدیران‌عامل و پیشکسوتان این صنعت، گفت‌و‌گوهای مفصلی صورت گرفته است که هدف از این گفت‌وگوها، آشنایی بیشتر با مجموعه اقدامات شرکت گاز و تلاش دست‌اندرکاران این صنعت برای استحصال بیشتر این انرژی پاک و رساندن و در دسترس قراردادن آن برای مردم از ابتدای تأسیس آن در سال ۱۳۴۴ تاکنون است.

 

 

در فصل نخست این کتاب، گفت‌و‌گوهای مفصل و کاملی با مدیران عامل شرکت ملی گاز ایران از سال ١٣٦٤ تا‌کنون انجام شده است.

 

 

حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل کنونی شرکت ملی گاز ایران نیز در بخشی از سخنانش، گفته است: «ما توانستیم در مدت سی و چند سال پس از انقلاب، به بیش از ٢٠ میلیون خانوار، یعنی به حدود ٧٠ میلیون نفر، گرما و روشنایی بدهیم و امروز نیروگاه‌ها در بالاترین حد ممکن از گاز بهره‌مند هستند و بدون گاز دچار مشکل می‌شوند و من به کلیه کارکنان صنعت گاز تبریک می‌گویم، چون تمام کارهای ما در جهت رفاه مردم، امنیت انرژی، حفظ محیط‌زیست و بالا بردن ثروت ملی بوده و تمام این‌ها ارزشمند است.»

 

 

در فصل دوم این کتاب نیز تعدادی از پیشکسوتان، کارشناسان و متخصصان بزرگ صنعت گاز به ذکر مهم‌ترین تجربیات و دستاوردهای این صنعت در طول ۵۰ سال فعالیت آن پرداخته‌اند.

 

 

کتاب «گاز؛ انرژی پاک با نیم قرن تلاش» به همت روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران به زیور طبع آراسته شده و در یازدهم مردادماه ۹۵، از سوی دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران و در آیین پنجاه سالگی این شرکت، رونمایی شد.

 

 

شایان ذکر است با هدف ایجاد سهولت در دسترسی مخاطبان گرانقدر به مطالب این کتاب می‌توان از طریق سایت شرکت ملی گاز ایران به آدرس www.nigc.ir و در بخش پیشکسوتان، به کلیه مصاحبه‌های کتاب مذکور دسترسی داشت.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;