پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت مکانیک استان قم تجلیل شدند

 پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت مکانیک استان قم تجلیل شدند

همایش تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت تأسیسات مکانیک با حضور برخی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، همایش تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت تأسیسات مکانیک در سالن همایش شرکت آب و فاضلاب استان قم با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قم و برخی دیگر از مسئولان استانی قم برگزار شد.

 

سعید خان احمد لو  در این دیدار با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان امر بسیار پسندیده ای است اظهار کرد: شرکت گیتی پسند این تجلیل را در سراسر کشور آغاز کرده و این موضوع بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

 

وی به رشته مکانیک در رشته ساختمان اشاره کرد و افزود: این رشته از تنوع بسیار زیادی در بین دانشگاه‌های کشور برخوردار است و تاثیر بسیار زیادی در حوزه ساخت و ساز کشور دارد.

 

مصرف انرژی در ایران بسیار بالا است

 

خان احمدلو با اشاره به اینکه جایگاه کشور در حوزه انرژی مناسب نیست خاطر نشان کرد: مصرف انرژی در ایران بیشتر از مصرف انرژی در اتحادیه اروپا است و این موضوع بسیار نگران کننده است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم گفت: کشور ما نسبت به عربستان نیز بیشتر مصرف می‌کند و این موضوع نیازمند یک فرهنگ سازی صحیح و عزم ملی است که باید متولیان امر به این موضوع رسیدگی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی استان قم در سطح و درجه ای بالای در بین کشور قرار دارد خاطر نشان کرد: کمتر پروژه ای است که نظام مهندسی استان قم نتواند آن مجموعه را به سرانجام برساند.

 

مدیر عامل شرکت گیتی پسند: اصلاح الگوی مصرف یکی از اهداف اصلی این مجموعه است

 

مصطفی وعیدی نیز در این همایش با تبریک ایام شعبانیه و ولادت امام حسین(ع)اظهار کرد: مکشلات بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد که در این نشست به برخی از این مشکلات اشاره شد.

 

وی با اشاره به اینکه از 15 سال قبل انجام این موضوع و ترویج فرهنگ مصرف به شرکت گیتی پسند داده شده است تصریح کرد: بسیاری از نخبگان کشوری در همین مجموعه توانسته اند رویکردهای بسیار مثبتی را در عرصه ساختمان سازی در کشور به وجود اورده اند.

 

وحیدی به عضویت در سازمان های بین المللی این شرکت اشاره کرد و افزود: بهترین آزمایشگاه های کشور در این مجموعه ایجاد شده اند سعی کردیم عرصه جدیدی را در کشور به وجود بیاوریم.

 

وی به 38 شرکتی که به همت این مجموعه تاسیس شده اند اشاره کرد و گفت: فراهم کردن شرایط جدید و مثبت انرژی در کشور یکی از رویکردهای اصلی این مجموعه بوده است که در این سال ها در عرصه ساختمان کشور دنبال شده است.

 

مدیر عامل شرکت گیتی پسند گفت: بیش از 300 کارخانه در کشور از محصولات این شرکت استفاده می کنند، بهینه سازی مصرف آب نیز یکی از اولیت های شرکت گیتی پسند بوده است که در این سال ها دنبال شده است.

 

سیستم‌های نوین در کشور برای کاهش انرژی ایجاد می‌شود

 

وحیدی سیستم های بسیار نوینی را که در عرصه ساختمان ایجاد شده است را یکی از موفقیت های این شرکت دانست و افزود: نقش اصلی این شرکت در حوزه طراحی ساختمان و نظرات بر آن نیز بر هیچ کس پوشیده نیست و حدود 60 هزار کاربر در حوزه تاسیسات توسط این شرکت آموزش دیده اند.

 

 

وی با اشاره به اینکه مصرف انرژی در ساختمان ها ایرانی بسیار بالاست خاطرنشان کرد: ما ساختمان هایی را طراحی کردیم که کمترین مصرف انرژی در کشور را داشته است و این موضوعی است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

 

مدیر عامل شرکت گیتی پسند گفت:در فرهنگ دینی الگوی مصرف بسیار تاکید شده است و این موضوعی است که متاسفانه ما از آن عفلت کرده ایم.

 

وی به کاهش تقاضای انرژی اشاره کرد و گفت: استفاده از وسیله هایی که دارای استانداردهای بین المللی هستند و استفاده از عایق کاری مناسب در ساختمان ها سبب کم شدن تقاضای انرژی در کشور می شود.

 

معاون استاندار قم: مصرف انرژی در کشور و شهر قم باید مدیریت شود

 

سید حسن رضوی نیز در این همایش با اشاره به اینکه الگوی مصرف در سراسر کشور باید فرهنگ سازی شود اظهار کرد: باید راهکارهای موجود در این حوزه مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه این فرهنگ سازی صحیح در روایات اهل بیت نیز مورد اشاره قرار گرفته شده است خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی 32 سیاست کلی را پیش رو دارد که شامل مدیریت در تمامی حوزه های اقتصادی کشور است.

 

رضوی به سیاست های اصلاح الگوی مصرف در کشور اشاره کرد و افزود: باید فرهنگ صرفه جویی در جامعه و ادارات به صورت صحیح ترویج شود زیرا ما در تمامی حوزه ها بیشتر از 3 برابر مصرف دنیا انرژی مصرف می کنیم.

 

معاون برنامه ریزی استانداری قم تصریح کرد: باید از ورود کالاهای خارجی در کشور برای بهبود اقتصاد کشور جلوگیری شود و در این زمینه باید آموزش و فرهنگ سازی صحیح توسط رسانه ها در دستور کار قرار بگیرد.

 

وی به موضوع آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی اشاره کرد و گفت: باید سرمایه گذاری در بحث  تاسیسات در حوزه مصرف انرژی انجام شود.

 

مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی:

 

شهرام دلفانی  در همایش تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت تاسیسات مکانیک استان قم که در سالن همایش‌های سازمان آب و فاضلاب برگزار شد، با اشاره به اینکه سطح علمی رشته مکانیک در استان قم بسیار بالا است اظهار کرد: امیدوارم این سطح علمی افزایش پیدا کند تا بتواند تاثیرات مفیدی را در حوزه علمی کشور داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه ضرورت صرفه جویی در حوزه مصرف انرژی بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: میزان مصرف سوختی که در کشور صرف گرم کردن و سرد کردن ساختمان‌ها می‌شود معادل 40 درصد استخراجات نفتی و گاز است.

 

دلفانی به آمار بالای مصرف انرژی در مقایسه با کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: در سال 1404 دیگر نفتی برای ما باقی نمی‌ماند و باید بر این اساس همه هزینه‌ها را باید صرف گرم کردن ساختمان‌ها بکنیم.

 

دمای تهران به یک وضعیت بحرانی رسیده است

 

مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی تصریح کرد: دمای تهران یک درجه اضافه شده و در تهران تا بیش از 15 سال دیگر استفاده از کولرهای گازی توسط خانواده‌ها امکان پذیر نیست.

 

دلفانی با اشاره به اینکه تاسیاست مرکزی نسبت به سیستم های مستقل مصرف انرژی بسیار پایین تری دارند عنوان کرد: ما در کشور قوانین بسیار مناسبی در حوزه نظارت بر مصرف انرژی داریم و در این زمینه آیین نامه‌ها مناسبی به تصویب رسیده است اما متاسفانه بازهم شاهد مصرف بالای انرژی در کشور هستیم.

 

وی به موضوع فرهنگ به عنوان یکی از عوامل بالای مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: فرآیند صحیح مصرف انرژی یک فرآیند است و از زمانی آغاز می‌شود که فیزیک ساختمان با مشارکت همه مهندسین به پایین‌ترین مصرف انرژی برسد و در این زمینه باید مهندسان مکانیک باید تلاش خود را در این زمینه آغاز کنند.

 

مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی تصریح کرد:عامل بعدی که در مصرف انرژی بسیار مهم است انتخاب وسایل مناسب برای استفاده در منازل است و این موضوع متاسافانه در کشور فراموش شده است.

 

دلفانی از زحمات مجموعه گیتی پسند در این زمینه تقدیر و تشکر کرد و افزود: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده درصد بسیار زیادی از ساختمان‌هایی که به مردم تحویل داده می‌شود دارای تاسیسات نیستند و این موضوعی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

 

برخی از قوانین در کشور به صورت صحیح اداره نمی‌شوند

 

وی به عدم وجود تاسیسات ساختمانی در دوره وزارت نیکزاد اشاره کرد و افزود: متاسفانه قوانین به صورت صحیح در کشور اجرا نشده بود و این موضوع در موارد دیگر دیده می‌شود برای مثال هنوز در کشور استفاده از آبگرم کن خورشیدی به صورت صحیح در نیامده است و این موضوع نیازمند یک فرهنگ سازی صحیح در کشور است.

 

در پایان این مراسم از 6 نفر برگزیدگان صنعت مکانیک استان قم شامل محمد کاظم مویدی در رده انتخابی علمی و دانشگاهی، محمد تقی حاج صفری در رده انتخابی پیمانکاران تاسیساتی، حسین بهره‌بر در رده انتخابی، مهدی خداپرست در رده انتخابی مجریان تاسیساتی، سید محمدرضا معصومی و داوود بی‌طرفان در رده انتخابی مهندسین مکانیک و ناظرین نظام مهندسی با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;