پوشش نمای ساختمان‎ها با خاصیت کاهش ذرات آلاینده هوا

به گزارش تاسیسات نیوز، امروزه بحث آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن یکی از مباحث جدی و معضل اساسی اکثر کشورهای صنعتی، در حال توسعه و یا توسعه یافته می‎باشد.

 

 

 

 

این اختراع راهکاری بلند مدت برای کاهش آلودگی هوا و بار میکروبی بر پایه کاتالیزورهای نوری در مناطق مسکونی و صنعتی می‎باشد. سال‎هاست کاتالیزورهای نوری به منظور حذف آلاینده‎هایی که به وسیله فرایندهای زیستی حذف نمی‎شوند در کشورهای صنعتی به کار می‎روند. کاتالیزورهای نوری به طور عمده اکسیدهای جامد و نیمه رسانایی هستند که تحت تابش نور، فعال می‎شوند.

 

 

 

 

مکانیزم عمل کاتالیزورهای نوری مشابه گیاهان عمل می‎کند. در مقایسه با فتوسنتز که در آن کلروفیل نور خورشید را جذب کرده و توسط آب و کربن دی اکسید، اکسیژن و گلوکز تولید می‎کند. در این فرایند مواد آلی در حضور نور، آب و کاتالیزور به کربن دی اکسید و آب تبدیل می‎شود.

 

 

 

 

 

مهران کیانی هرچگانی مخترع این پوشش گفت: مواد به کار رفته در این محصول (ذرات دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی، نقره، اکسید تنگسن، سولفیدکادمیوم، سولفیدروی) با درصدهای مختلفی ترکیب می‎شود. این ترکیب با استفاده از دستگاه اکستروژن آمیزه ساز به همراه پلیمر ABS پلی کربنات مخلوطی شده و به صورت گرانول آماده می‎شود.

 

 

 

 

این ترکیب بر روی ورقه‎های آلومنیومی با اشکال هندسی پوشش داده می‎شود. این روش جهت ﺣﺬف ﺁﻻﻳﻨﺪﻩ‎هاﯼ ﻣﺤﻴﻄﯽ ﻧﻈﻴﺮ، مواد آلی و غیر آلی و فلزات سنگین، باکتری‌ها و ویروس‎ها‌ استفاده می‎شود. کشور پهناور ایران از نظر جغرافیایی در نوار خشک یا بیابانی کره زمین قرار دارند در این مناطق با توجه به کمبود آب و نبود پوشش‎های گیاهی، آلودگی هوا روز به روز افزایش می‎یابد.

 

 

 

 

اختراع مذکور با توجه به توضیحات داده شده راهکاری برای کاهش آلودگی هوا در این مناطق می‎باشد. لازم به ذکر است این اختراع با عنوان پوشش نمای ساختمان ها با خاصیت کاهش ذرات آلاینده هوا و کاهش بار میکروبی محیط، تحت مالکیت مهران کیانی هرچگانی به شماره ۸۴۲۴۹ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;