پنجمين نمايشگاه صنعتي سازي ساختمان افتتاح شد

نمایشگاه

 امروز تهران میزبان پنجمین نمایشگاه صنعتی سازی است. در این نمایشگاه بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی جدیدترین تجهیزات و فناوری ساخت مسکن را در معرض دید عموم قرار می دهند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، امير مازيار شاکري مدير برگزاري پنجمين نمايشگاه صنعتي‌سازي ساختمان، با بيان اين مطلب از کيفي‌بودن برگزاري نمايشگاه امسال خبر داد و گفت: امسال همزمان با برگزاري اين نمايشگاه کارگاه‌ها و همايش‌هاي آموزشي براي صنعتي‌سازي برگزار مي‌شود.

وي با بيان اين‌که سال گذشته اذهان عمومي و سرمايه‌گذاران را به اين بخش تشويق کرديم و برخي گفتند شايد حمايت هاي مالي تنها چاره‌ساز حمايت از صنعتي‌سازي شود اظهار کرد: آنچه از حمايت مالي ودستاوردهاي نمايشگاه سال گذشته بر آمد، اين بود که حمايت هاي مالي از سود آوري همين بخش حاصل مي‌شود.

شاکري تصريح کرد: بخشي از صنعتي‌سازي در سال‌هاي اخير بومي‌سازي شده و آنچه هدف نمايشگاه امسال است تربيت نيروي انساني کارآزموده و استفاده از سرمايه‌گذاران براي صنعتي‌سازي است.

وي افزود: اميدواريم تا سه سال آينده پروژه‌هاي آموزشي صنعتي‌سازي محقق شود و اين نمايشگاه تا سه سال آينده دستاورد‌هاي زيادي داشته باشد.

شاکري معرفي فن آوري‌هاي نوين وآشنايي با مبحث فني و اجرايي صنعتي سازي ساختمان را مهم‌ترين اهداف برپايي نمايشگاه دانست و تاکيد کرد: توسعه ي صنعتي ساخت‌وساز و حرکت به سمت شيوه هاي مدرن و فرهنگ سازي اين شيوه نيز از اولويت هاي برگزاري نمايشگاه است.

به گفته ي وي، امروزه توسعه ي صنعتي سازي ساختمان بايد به عنوان مهم‌ترين چالش جامعه مهندسي ساختمان کشور شناخته شود.

در ادامه رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با اشاره به برنامه‌هاي ايجاد شده طي سال‌هاي اخير در امر صنعتي‌سازي ساختمان گفت: در حال حاضر سند جامع صنعتي‌سازي تدوين شده است اما در بخش عملياتي برنامه اجرايي ديده نمي‌شود.

محمد شکرچي‌زاده در مراسم افتتاحيه‌ي پنجمين نمايشگاه صنعتي‌سازي ساختمان تاکيد کرد: تاکنون فعاليت‌ها و اقدامات زيادي دربخش صنعتي‌سازي انجام شده است ، اما هيچ يک به خوبي عملياتي نشده ، چرا که صنعتي‌سازي يکي از ارکان رشد اقتصاد مسکن است.

وي افزود: صنعتي‌سازي مي‌تواند هزينه‌ي تمام شده ساخت‌وساز را کاهش دهد و در مقابل ساختماني محکم‌تر و سالم‌تر تحويل دهد.

رئيس مرکز تحقيقات راه ، مسکن و شهرسازي با اشاره به طرح‌هاي پيش‌روي وزارت راه و شهرسازي از جمله طرح آمايش سرزمين گفت: صنعتي‌سازي مي‌تواند با توجه به اقليم‌هاي متفاوت ايجاد شود و اميدواريم اين مرکز در اين زمينه با ارگان‌هاي ذيربط تشکيل جلسات مفيدي بدهد چرا که قرار است هر دوهفته يکبار جلسلاتي در اين زمنه برگزار شود.

رئيس سازمان نظام کارداني استان تهران با تاکيد بر اهميت حرکت از سنتي‌سازي به صنعتي‌سازي گفت: صنعتي‌سازي به جز مسکن مهر در کشور ايجاد نشده است، چرا که در سال‌هاي گذشته فرصت‌هاي زياد صنعتي‌سازي را از دست داده‌ايم.

مهدي موذن در مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه صنعتي‌سازي ساختمان گفت: در سال‌هاي گذشته در صنعتي‌سازي ساختمان و ساخت واحد‌هاي مسکوني مهر تعجيل شد و اين امر موجب شد تا صنعتي‌سازي به اوج خود نرسد.

به گفته‌ي وي حرکت از سنتي‌سازي به صنعتي‌سازي در صنعت ساختمان حائز اهميت است و شايد در برخي از موارد مجبور به صنعتي‌سازي شديم که اين ميزان ساخت‌وساز براي مسکن کشور از جمله شهر تهران کافي نبوده است.

تا زماني که پزشکان و مغازه‌داران ساختمان‌سازي کنند از صنعتي‌سازي خبري نيست!

رييس اتحاديه کشوري مشاوران املاک ايران نيز معتقد است: بايد انبوه سازان و مسکن سازان وارد بازار ساخت و ساز شوند و تا زماني که پزشکان و مغازه داران عرضه کنندگان مسکن هستند صنعتي سازي وارد کشور نمي‌شود.

مصطفي قلي‌خسروي در مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه صنعتي‌سازي ساختمان گفت: مدت‌هاست از صنعتي‌سازي سخن مي‌گوييم اما هنوز ساختمان‌هاي مان را سنتي مي‌سازيم!

وي افزود: کشور‌هاي پيشرفته در صنعتي‌سازي در اين روش از کشور ما بسيار جلوتر هستند اما هنوز کشور ما وارد واقعيت صنعتي‌سازي نشده است.

خسروي تاکيد کرد: اميدواريم با تلاش‌هاي متعدد انبوه‌سازان و برگزاري اين همايش‌ها و نمايشگاه‌ها به صنعتي‌سازي واقعي برسيم.

رئيس اتحاديه مشاوران املاک ايران با اشاره به ساخت‌وساز‌هاي متعدد در کشور گفت: همان‌گونه که همکاران من اشاره کردند تا زماني که پزشکان و مغازه‌داران دست‌اندرکار ساختمان‌سازي هستند، نمي‌توان صنعتي‌سازي را وارد ساختمان‌سازي کشور کرد.

در ادامه مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه صنعتي‌سازي ساختمان ، رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان تهران با اشاره به تاريخچه صنعتي‌سازي در دنيا و کشور گفت: صنعتي‌سازي از سال 1871 در لندن با ساخت اولين ساختمان صنعتي‌ساز تعريف شد و مصالح ساختماني مربوط اين نوع ساخت‌وساز معرفي شد.

ملکي بيان کرد: اولين ساختمان صنعتي‌ساز در کشور همان ساختمان پلاسکوي معروف در تهران است که با ساخت‌ آن اين صنعت وارد کشور ما شد.

وي با بيان اين‌که بايد بستر فروش محصولات صنعتي‌سازي در کشور فراهم شود، گفت: بهترين زمان صنعتي‌سازي در کشور آغاز ساخت واحد‌هاي مسکوني مهر بود.

به گفته ي رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان تهران صنعتي‌سازي در مقاطعي وارد کشور شد اما به دليل نبود برنامه‌اي جامع براي تدوين آن اين فرآيند ناديده گرفته شد.

ملکي افزود: کشور هم‌چنان نيازمند ساخت واحد‌هاي مسکوني و آموزشي است که بايد ساخت‌وساز انبوه و صنعتي آن به صورت جدي پيگيري شود و مجلس نيز به عنوان مطالبه‌ي مردم بايد بيشتر به آن بپردازد.

پنجمين نمايشگاه صنعتي سازي ساختمان از روز شنبه دوم لغايت پنجم آذر امسال به مدت چهار روز در مصلاي امام خميني(ره) از ساعت 10 صبح تا 17 پذيراي حضور علاقه مندان خواهد بود.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;