پایین بودن عمرمفید ساختمان ها

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی ، محمد مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پایین بودن عمرمفید ساختمان ها مقاومت در برابر بلایایی طبیعی از جمله زلزله را کاهش می دهد.




وی اظهار کرد: ضعف نظارتی اثرگذار طبق مقررات ملی ساختمان، نبود نظام کنترل بهینه بر تولید، رعایت نشدن استانداردها در حوزه مصالح ساختمانی و استفاده نکردن از کارگر ماهر از جمله عوامل پایین بودن کیفیت و عمر مفید سازه های تجاری و مسکونی در این استان است.

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: پایین بودن عمرمفید ساختمان ها مقاومت در برابر بلایایی طبیعی از جمله زلزله را کاهش می دهد و از سوی دیگر نیز این سازه ها که سرمایه پایه در هر کشوری محسوب می شود مجبور به بهسازی و نوسازی و صرف هزینه های قابل ملاحظه هستند.

 

 

 

مصطفوی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای با برگزاری دوره های مهارت افزایی کارگران ساختمانی، قدم موثری برای استفاده از نیروی ماهر برداشته است.

 

 

 

وی با تاکید بر سرمایه ملی بودن ساختمان اظهار کرد: 40 تا 45 درصد سرمایه در این بخش متمرکز است که نظارت ناکافی و ضعف استانداردها به این سرمایه گذاری آسیب جدی وارد می کند.

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: 150 تا 140 نوع کالا در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود تا صنعت ساختمان بتواند در چرخه تولید فعال باشد.

 

 

 

مطصفوی افزود: رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز و نظارت بر روند تکمیل ساختمان ضروری است اما در صورت کیفیت پایین در مصالح، بازرسی تحت شعاع قرار می گیرد.

 

 

 

وی اظهار کرد: بخشی از مشکلات ساخت و ساز مربوط به مصالح نامرغوب و بخش دیگر به دلیل استفاده نادرست از مصالح ساختمانی است.

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: استفاده از مصالح استاندارد ضامن ایمنی ساختمان است و استانداردسازی باید در ساخت همه ساختمان ها مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

سازمان نظام مهندسی استان مرکزی پنج هزار عضو دارد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;