پایین بودن تعرفه خدمات مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز، بیژن خطیبی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران درباره اجباری شدن قانون مجری ساختمان و عدم رعایت آن در گذشته گفت: زمانی که به تازگی بستن کمربند ایمنی در خودروهای سواری اجباری شده بود خیلی ها این قانون را رعایت نمی کردند اما بعد از گذشت مدتی با فرهنگ سازی که صورت گرفت شد برای عدم رعایت آن برگ جریمه صادر می شود.

 

 

 

 

وی افزود: این در حالی است که کمربند ایمنی از گذشته نیز در خودروها وجود و بستن آن برای حفظ سلامتی الزامی بوده است اما راهنمایی و رانندگی آن را اجباری نکرده و در واقع آن را اجرا نمی کرد.

 

 

 

 

خطیبی تصریح کرد: نمی توان گفت کسانی که قبل از الزامی شدن این قانون کمربند نمی بستند خلاف کار بوده یا باید الان جریمه شوند.

 

 

 

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران درباره ویژگی افراد فعال و مرتبط با فعالیت های سازمان گفت: معتقدم سازمان فقط باید به کسانی که تک شغله هستند بها بدهد. اما متاسفانه یک ضعف قانونی وجود داردکه باید اصلاح شود. یعنی باید بحث دو شغله یا تک شغله بودن را اصلاح کنیم.

 

 

 

وی تصریح کرد: کسانی که از طریق این فعالیت ها ارتزاق می کنند طبیعتا باید با کارمندان دولتی شاغل در بخش های مختلف متفاوت باشند.

 

 

 

 

خطیبی در تشریح دلایل این امر بیان داشت: افراد شاغل در دستگاه ها و ادارات دولتی نمی تواند مانند سایر افراد در حیطه نظارت و اجرا حضور داشته باشند اما متاسفانه در قانون به این مورد توجهی نشده و پروانه های اشتغال همین طور صادر می شوند.

 

 

 

این فعال صنفی تصریح کرد: البته ما در قانون جدید پیشنهادات خود درباره تک شغله و دو شغله بودن را اعلام کردیم که امیدواریم در قانون لحاظ شود.

 

 

 

 

این عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی درباره تعرفه های خدمات نظام مهندسی به تراز گفت: تعرفه خدمات مهندسی در کشور پایین بوده و هیچ تناسبی با قیمت ملک و ساخت و ساز ندارد.

 

 

 

وی ادامه داد: متاسفانه دوستانی در سطح تصمیم گیری حضور دارند تا می خواهیم درباره سطح تعرفه خدمات تجدیدنظر کنیم می گویند این کار باعث گرانی قیمت مسکن می شود. در حالی که عمده قیمت ملک و ساختمان، قیمت زمین و افزایش های چند باره آن است.

 

 

 

خطیبی اظهار داشت: در حالی که مهندسان با مسئولیت های سنگینی که دارند پول ناچیزی برای خدمات خود می گیرند. اما سازمان نظام مهندسی در این زمینه تصمیم گیر نبوده و شورای مرکزی تعرفه ها را به استان ها اعلام می کند که ما موظف به اجرای آن هستیم.

 

 

 

این فعال صنفی در باره حق الزحمه خدمات نظام مهندسی افزود: در ایران حق الزحمه خدمات مهندسی کمتر از دو در صد است که رقم بسیار ناچیزی محسوب می شود. وی در خاتمه خاطرنشان کرد:با توجه به مسئولیت های سنگین مهندسان در امر ساخت و ساز به نظر می رسدحداقل حق الزحمه خدمات مهندسی از طراحی تا نظارت باید بر پایه ۱۰ درصد باشد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;