پایان مرگ خاموش با دستانی پرمهر

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، همه‌ساله با شروع فصل سرد سال، شاهد از دست رفتن جان عده‌ای از هموطنان عزیزمان در اقصی نقاط کشور به‌واسطه مسمومیت با گاز CO (منواکسید کربن) به دلیل استفاده غیرایمن از سوخت‌های فسیلی ازجمله گاز طبیعی هستیم.



مجید بوجارزاده، سخنگو و رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: از آن‌جا که سال‌هاست بحث اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای آموزش شیوه‌های درست مصرف گاز طبیعی را شرکت ملی گاز ایران انجام داده و نتایج خوبی نیز از آن به‌دست آورده، ولی اکنون ضروری به‌نظر می‌رسد که به‌واسطه تعهدات ملی، قانونی و اخلاقی، تمامی وزاتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط با موضوع، تصمیمات جامع‌تر و اقدامات اساسی‌تری در این زمینه، اتخاذ کنند.



وی در ادامه افزود: از همین رو، تصمیم گرفتیم با کمک سازمان مردم‌نهاد (NGO) «جامعه ایمن»، از کلیه سازمان‌هایی که به نحوی درگیر بحث آموزش، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن الگوهای صحیح مصرف گاز در بخش ایمنی هستند، دعوت به‌عمل آوریم تا طی یک نشست هم‌اندیشی، در راستای مقابله و پیشگیری از حوادث ناشی از نشت گاز به تصمیمات جدیدی دست یابیم.



بوجارزاده با اشاره به این که این نشست در بالاترین سطح خود و با حضور مهندس حمیدرضا عراقی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود، گفت: بیش از ۱۵ سازمان مختلف در بالاترین سطح مانند؛ سازمان استاندارد، سازمان نظام‌مهندسی و ساختمان، وزارت کشور، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، پزشکی قانونی، قوه قضاییه، شهرداری و …. که می‌توانند با آموزش صحیح، در کاهش این حوادث نقشی جدی داشته باشند، حضور دارند.



سخنگوی شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: اعتقاد و باور ما این است که اگر همه با هم دست به دست هم دهیم و هر بخشی از این سازمان‌ها که مرتبط با این موضوع است در جایگاه خود، پیام آموزشی مورد نظر را به هر شکلی؛ اعم از خبر، مقاله، تبلیغ، تولید کتاب، فیلم، درج در کتب درسی، آموزش خانواده و ….، به گوش خانواده‌ها و مردم عزیز کشورمان برسانند و به هرنحوی، حتی یک قدم بردارند، قطعاً در کاهش حوادث بسیار مؤثر خواهد بود.



بوجارزاده در ادامه افزود: این در حالی است که ما می‌گوییم حوادث ناشی از مسمومیت با گاز CO که امسال به ۲۵۲ نفر رسیده فقط در بخش گاز خانگی نیست و در سایر بخش‌ها نیز، این مسمومیت وجود دارد؛ مثل مسمومیت ناشی از زغال، گاز پیک‌نیکی و … که در جایگاه خود بسیار مهم است و به نظر ما باید از طرف سازمان‌های مرتبط خود، فرهنگ‌سازی شود.



رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در پایان، گفت: به همین دلیل، این نشست فردا چهارشنبه ۸ آذرماه با هدف هماهنگ کردن تلاش‌ها برای مقابله با مرگ خاموش با حضور نمایندگان بیش از ۱۵ وزارتخانه و سازمان از سوی این شرکت برگزار می‌شود تا شاید این اقدام، یک گام به جلو برای کاهش حوادث و جلوگیری از مرگ‌های خاموش باشد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;