پانزده هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت با اولويت پروژه هاي نفت و گاز منتشر مي شود

نمايندگان مجلس با انتشار ۱۵ هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت براي طرح‌هاي انتفاعي با اولويت پروژه هاي نفت و گاز موافقت كردند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  نمايندگان در نشست علني امروز (شنبه؛ ۴ خردادماه) مجلس شوراي اسلامي و در جريان بررسي بخش هزينه اي لايحه بودجه ۱۳۹۲ كل كشور با جزء يك بند ۲۴ اين لايحه موافقت كردند.

براساس اين جزء به شركت هاي وابسته و تابعه وزارتخانه‌هاي نيرو، نفت، راه و شهرسازي، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، ارتباطات و فناوري اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزي اجازه داده مي‌شود تا سقف 150 هزار ميليارد ريال براي اجراي طرح هاي انتفاعي داراي توجيه فني، اقتصادي و مالي خود با اولويت اجراي پروژه‌ها و طرح هاي ميادين نفت و گاز مشترك با همسايگان و مهار آبهاي مرزي، احداث و تكميل طرح هاي آب شيرين‌كن، تصفيه خانه‌هاي فاضلاب و نيروگاه هاي برق و همچنين مناطق محروم و كمتر توسعه يافته اوراق مشاركت ريالي و يا صكوك با رعايت ماده (۸۸) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت و براي طرح هايي كه به ‌تصويب شوراي اقتصاد مي‌رسد، با تضمين خود منتشر كنند.

اوراق مشاركت فروش‌نرفته هر طرح، قابل واگذاري به پيمانكاران، مشاوران و تأمين‌كنندگان تجهيزات همان طرح در سقف مطالبات معوق طرح با تأييد ذيحساب و رئيس دستگاه اجرايي ذي‌ربط است. اوراق واگذارشده قابل بازخريد قبل از سررسيد توسط بانك عامل نيست.

بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران موظف است به‌محض فروش اوراق مشاركت و صكوك ارزي و ريالي از سوي دستگاه هاي اجرائي و شهرداري‌ها، گزارش آن را به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور و وزارت امور اقتصادي و دارايي (خزانه‌داري كل كشور) اعلام كند.

آيين‌نامه اجرايي نحوه واگذاري، بازخريد و بازپرداخت اصل و سود اوراق مشاركت موضوع اين بند با همكاري بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور و وزارت امور اقتصادي و دارايي تهيه مي‌شود و به‌تصويب هيأت‌وزيران مي‌رسد.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;