پالايشگاه اصفهان نبايد توسعه يابد

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: پالايشگاه اصفهان به دليل افزايش ميزان آلايندگي نبايد بيش از حد فعلي توسعه يابد.

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز وحيد فولادگر دردومين نشست بررسي چالش ها و فرصت هاي مدیريت شهري اصفهان در پژوهشگاه شاخص پژوه اظهار داشت: انتظار مردم از شوراي شهر در تمامي شئونات و خدمات زندگي شهري است اما اختيارات اين نهاد مردمي به اندازه شهردار نيست و اين يكي از عواملي است كه موقع وقوع بحران هاي شديد نبود مشکلات را بیشتر می کند.

وي با بيان اينكه هنر، فرهنگ و گردشگري از مطالبات مردم اصفهان است، افزود: شهرداري ها حداقل 30 مركز فرهنگي ورزشي و تفريحي را براي مردم ساخته اند هر چند از لحاظ قانوني اجراي اين امر وظيفه شهرداري نيست بلكه تعهد دستگاهاي ذي ربط بوده است.

سهم دولت براي ساخت متروي اصفهان افزايش يابد

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان در خصوص علت به تعويق افتادن پروژه متروي اصفهان بيان داشت: اين طرح كه پيمانكار خاص خود را دارد مطابق قرارداد قانوني  پرداخت 50 درصد هزينه آن با دولت و مابقي با شهرداري است و از سال 1386 مقرر شد كه دولت سهم يك هزار ميلياردي خود را براي ساخت اختصاص دهد اما فقط 160 ميليارد آن را محقق نموده كه اين امر مشكل اصلي تاخير ساخت را رقم زده است.

به گزارش مهر،  فولادگر با تاكيد بر اينكه سهم اعتبارات دولتي در اجراي اين طرح بزرگ بايد افزايش يابد، اظهار داشت: تنها دولت مقصر نيست بلكه مجلس نيز در اخلال در كار اين پروژه سهم دارد چرا كه تعداد نمايندگان مناطق و شهرستان هاي كوچك و محروم كشور از تعداد نمايندگان كلان شهر ها بيشتر است و آنان همواره راي به عدم تخصيص بودجه متروي اصفهان داده اند.

ميدان امام علي با مجوز ميراث فرهنگي ساخته شده است

وي در انتقاد به برخي سخنان عنوان شدن در خصوص ساخت ميدان امام علي گفت: اين ميدان پروژه اي بزرگ است كه بر اساس اجازه مسئولان ميراث فرهنگي انجام شده و طرحي بسيار بزرگي براي شهر محسوب مي شود  چرا كه موجب آزاد سازي حدود 900 مغازه از بافت فرسوده اطراف آن شده است و معتقدم  اين امر كار ساده اي نيست و كساني كه مدعي بهتر كار كردن هستند اگر مي توانند شش مغازه آزاد سازي كنند تا سختي اجراي طرح را متوجه شوند.

 عضو شوراي  اسلامي شهراصفهان ادامه داد: جابجايي تاسيسات فاضلاب در اين نقطه از شهر نيز علي رغم همه  پيچيدگي هاي موجو به طور ماهرانه و با دقت و سرعت خوبي انجام گرفت.

توسعه پالايشگاه عامل افزايش آلايندگي است

فولادگر با اعتراض به از توسعه بيش حد صنايع آلاينده و مضر همانند فولاد  و سيمان در استان گفت: عده اي در تهران نشسته اند و طرح توسعه پالايشگاه اصفهان را مدام مطرح مي كنند در حالي كه شش سال است شوراي شهر اصفهان مخالفت خود با توسعه اين كارخانه آلاينده اعلام نموده اما تا كنون نتیجه ای به دنبال نداشته است.

كمبود بودجه عامل استفاده از اتبوس هاي فرسوده

 

وي با بيان اينكه در سال 1388 ناوگان اتوبوس راني شهر اصفهان نوسازي شد، ادامه داد: سال گذشته اتوبوس از 100 ميليون به چهار صد ميليون تومان افزايش قيمت پيدا كرد كه با توجه به اين نكته مجبور به استفاده مجدد از اتوبوس هاي فرسوده در سيستم حمل و نقل عمومي شديم.

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان يادآور شد: ايجاد ترامواي زير پل امام خمیني نيز به دليل مواجهه شدن با تحريم ها متوقف شده است.

 

 پایان پیام/.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;