ویژگی های منحصر به فرد در سیمان های دندانه دار

به گزارش تاسیسات نیوز، توبرموریت یک کریستال طبیعی شبیه هیدرات سیلیکات کلسیم است، سیمان را می سازد که خود تشکیل دهنده بتون – پرمصرف ترین ماده جهان – است. شکلی از توبرموریت که توسط رومی های باستان استفاده می شده، کلید قدرت افسانه ای سازه های بتونی زیردریای آنها تصور می شود. 





نتایج تحقیقات یک محقق ایرانی – روزبه شهسواری – نشان می دهد، ماده لایه لایه ظریف بسته به نحوه اعمال نیروهای استاندارد – برشی، فشاری و تنشی – به شیوه های مختلف تغییر شکل می دهد، اما تغییر شکل در میان اندازه های نمونه هماهنگ است.

 

 

 

 

طبق آخرین بررسی ها، شهسواری و تائو مدل های دینامیک مولکولی از مواد ساختند. شبیه سازی های آنها سه مکانیسم مولکولی کلیدی در توبرموریت نشان داد که مسئول قدرت C-S-H و سایر مواد لایه ای هستند.

 

 

 

نمونه قابل توجه مکانیسم سوم است که پیوندهای بین لایه ها بین آن در زمان فشردن دندانه سازهای مقیاس نانو به ماده تشکیل شد.





یک دندانه ساز نانو وسیله ای است که برای تست سختی حجم های بسیار کوچک استفاده می شود. تنش بالا در نقطه دندانه سبب تغغیرات فاز محلی می شود که در آن ساختار کریستالی ماده تغییر کرده و پیوندهای قوی بین لایه ها تشکیل می شود؛ پدیده ای که در نیروهای استاندارد مشاهده نمی شود. قدرت پیوند به مقدار نیرو و اندازه نوک بستگی دارد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;