وضع قوانین جدید

به گزارش تاسیسات نیوز، جلسه‌ی هم‌اندیشی روابط عمومی‌های نظام مهندسی ساختمان کشور در شورای مرکزی نظام مهندسی برگزار شد.
در این جلسه مسایل مربوط به شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها و شرایط سه ماهه‌ی گذشته بحث و تبادل نظر انجام شد.
اساسنامه‌ی شورای هماهنگی از دیگر مسایل مورد بحث بود که مصوب شد در جلسه‌ی بعدی تغییرات و اصلاحات لازم در آن انجام و برای انتخاب دبیر این شورا توسط همه‌ی اعضای روابط عمومی رای‌گیری شود.
همچنین مقرر شد جلسه‌ی بعدی مدیران روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی دو هفته‌ی بعد به میزبانی روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شود.
مدیران و کارکنان روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور پس از جلسه‌ی هم‌اندیشی در شورای مرکزی، به وزارت راه و شهرسازی رفته و با حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان و منوچهر شیبانی اصل سرپرست دفتر مقررات ملی و مدیرکل دفتر سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی دیدار کردند.
مظاهریان سخنان خود را در مورد نقش رسانه و روابط عمومی‌ها در آگاه‌سازی هیات مدیره‌ها از شرایط اعضا و وضعیت ساخت و ساز آغاز کرد و گفت: سواد رسانه‌ای یک علم است که صلاحیت‌های خاص خود را دارد. روابط عمومی چشم و گوش سازمان هستند و باید هویت آن را بسازند. روابط عمومی آینه‌ی تمام نمای سازمان برای مدیران و جامعه هستند و باید مدیران را از آنچه در سازمان می‌گذرد و از افکار و خواست‌های اعضا و مردم آگاه کنند.
وی داشتن اتاق فکر را برای روابط عمومی ضروری دانست تا با سیاست گذاری بتواند نقش واقعی سازمان را به مردم و اعضا شناسانده و از حیثیت آن دفاع کند.
مظاهریان نقش شورای رسانه در سازمان‌ها را برجسته دانست و گفت: روابط عمومی‌ها باید بتوانند اصول و اخلاق حرفه‌ای خود را نه تنها رعایت کنند بلکه آن را برای مدیران سازمان‌ها جا بیندازند. وی معتقد است که هدف اصلی سازمان‌ها و قانون نظام مهندسی، اعتلای حرفه‌های مهندسی ساختمان و ارتقای کیفیت ساخت و ساز بوده و اهمیت نظام مهندسی در جامعه به نقشی است که مهندسان دارند و تلاش سازمان‌ها و روابط عمومی باید بر حفظ حقوق شهروندی باشد.

شیوه نامه تبلیغات به زودی ابلاغ می شود
منوچهر شیبانی‌اصل نیز نقش روابط عمومی و رسانه را در سه چیز دانست: معرفی مهندسی ساختمان، معرفی نقش سازمان در مهندسی ساختمان و بازخورد گرفتن از جامعه نسبت به مهندسی ساختمان.
وی گفت: روابط عمومی ابزار تبلیغ هیات مدیره‌ها و رییس سازمان نیست بلکه وظیفه‌ی اصلی آن معرفی و تبلیغ مهندسی ساختمان است. وی نقد درون را یکی از راه‌های پیشرفت و توسعه دانست و آن را به همه‌ی دست اندرکاران رسانه پیشنهاد داد.
شیبانی‌اصل سازمان را یک نهاد حرفه‌ای دانست و گفت: برخلاف آنچه سال‌هاست بر زبان می‌آید، نظام مهندسی NGO نیست. این سازمان نهادی حرفه‌ای است. وی از تمامی ضوابط اعلام شده برای ثبت‌نام مهندسان در انتخابات دفاع کرد و گفت: همه‌ی این مسایل بر اساس قانون انجام شده که قبلاً هم در قانون بر آنان تاکید شده بود ولی سال‌ها مسکوت بود. هدف ما اینست که بر محور قانون حرکت کنیم. این که خود شخص در محل ثبت‌نام حضور یابد و در واقع نشان می‌دهد که سازمان و اعضای آن برای او اهمیت دارند و در قانون نیز بر تست عدم اعتیاد کاملاً تاکید شده است. وزارت‌خانه سعی می‌کند قانون را در حد توان اجرا کند. وی اعلام کرد که شیوه‌نامه‌ی تبلیغاتی به زودی ابلاغ می‌شود.
شیبانی‌اصل در پایان به معضل رسانه‌های زرد و دلال در مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: باید با تدبیر و اندیشه صحیح این‌ها را از صحنه خارج کنیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;