وضعیت نامطلوب آب در ایــــــران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت نامطلوب آب روستاهای زنجان گفت: بیشتر روستاهای استان زنجان در بحث آب وضعیت نامطلوبی دارند.





علی وقف‌چی اظهار داشت: مردم برخی از روستاهای زنجان از جمله روستای چپ‌چپ، گوموش آباد، رجئین، قره‌بوطه، قزلجه و غیره از کمبود آب گلایه‌مند هستند و برخی از آنها از آب سالم آشامیدنی نیز برخوردار نیستند و مجبورند بطری‌های آب 20 لیتری را خریداری کنند.





وی ابراز کرد: با مراجعه حضوری به این روستاها مشاهده کردیم که وضعیت خیلی بدی داشتند مسئولان باید مشکلات روستاییان را از نزدیک مشاهده و چاره اندیشی کنند و بنده معضلات این مناطق را به وزیر نیرو منعکس کردم و ایشان دستور پیگیری سریع موضوع را صادر کرده است.





نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برطرف کردم مشکلات روستاییان به همت عمومی و مسئولان نیاز دارد گفت: سایر روستاهای شهرستان زنجان مانند بزوشا نیز وضعیت مشابهی در بهره‌مندی از آب دارد.





وی خاطرنشان کرد: روستای قزلجه با وجود هزینه بیش از 5 میلیارد ریالی برای 20 خانوار به منظور تأمین آب مشکل دارد و مردم آن اعلام کردند که روزانه بین نیم تا یک ساعت از آب برخوردار هستند.





وقف‌چی با اشاره به وضعیت مشابه در روستاهای حوزه طارم مانند گیلوان، کهریز، تشویر و غیره بیان کرد: برطرف کرردن گرفتاری آنها نیازمند پیگیری مسئولان استانی است و برخی از روستاها مانند گرگ تپه، ایلن و گویلن برای شست و شو و استحمام هم آب ندارند.





وی در مورد موضوع تبدیل روستای قره‌بوطه به شهر یا بخش با توجه به جمعیت بالای آن گفت: تلاش خواهم کرد با همکاری مسئولان و انعکاس موضوع به مسئولان استانی و در صورت نیاز به مسئولان کشوری و پیگیری از طریق وزارت کشور حقوق مردم این منطقه مطالبه شود.





نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی حضور امام جمعه در روستای قره‌بوطه را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد و افزود: بهره‌مندی از امام جمعه کمترین حق مردم است و می‌تواند منشا خیر و برکت برای این منطقه باشد.





وی ابراز کرد: حق مردم این منطقه است که قره‌بوطه ابتدا به بخش و پس از آن به شهر تبدیل شود و بنده هم در حد توان موضوع را پیگیری می‌کنم. در ضمن روستای رجئین نیز جمعیتی مشابه قره‌بوطه دارد که تبدیل این منطقه نیز به بخش پیگیری می‌شود.





وقف‌چی در مورد پروژه‌های سدسازی استان زنجان نیز بیان کرد: به هر قیمتی باید احداث سد مشمپا و بند انحرافی پاوه‌رود به پاپان برسد چرا که سرنوشت مردم زنجان و طارم به این دو پروژه ملی وابسته است و در عین حال 85 درصد ظرفیت آب استان در این منطقه واقع است.





وی با تأکید به نگاه ویژه مسئولان استان زنجان به پروژه‌های سد مشمپا و بند پاوه‌ورد گفت: این موضوع به دلیل حساسیت موضوع به وزیر نیرو منعکس شده و وزیر نیرو دستور انجام اقدامات بعدی را صادر کرده که امیدواریم با تأمین اعتبارات مورد نیاز اجرای پروژه‌ها ادامه یابد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;