واریز درآمد ناشی از فروش سهام هلدینگ خلیج فارس به خزانه

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور، مصوب کردند: دولت مکلف است تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس را پس از فروش به خزانه واریز کند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، براساس این مصوبه مجلس مقرر شد: دولت مکلف است حداقل ۵۰ درصد از سهام شرکت مادرتخصصی هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌ها تا سقف ۳۰۰ هزار میلیارد ریال را به صورت نقدی به فروش رسانده و منابع اخذ شده را به خزانه واریز نماید.

 

دریافت عوارض ۲۰ ریالی از هر نخ سیگار وارداتی

همچنین براساس بند الحاقی به فصل علم وفناوری لایحه بودجه دولت مکلف است در سال ۱۳۹۲علاوه بر هرگونه عوارض دریافتی برای واردات دخانیات به کشور به ازاي هر نخ سیگار وارداتی مبلغ ۲۰ ریال دریافت کند.

افزایش نرخ آب بهای شهری

نمایندگان مجلس همچنین در مصوبه دیگری مقرر کردند که نرخ آب بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب ده تومان افزایش پیدا کند. براین اساس وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسرکشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ یک صد ریال از مشترکان آب دریافت و به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. این وجوه به عنوان درآمد شرکت ذی‌ربط محسوب نمی‌گردد و مشمول مالیات نمی‌شود. در بخش هزینه‌ای این بند نیز آمده است که صد درصد وجود دریافتی صرفا جهت آب‌رسانی آب روستایی اختصاص می‌یابد

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;