واردات مصالح ساختمانی نیازمند نظارت است

رئیس سازمان نظام مهندسی استان البرز گفت: سازمان ملی استاندارد باید در حوزه مصالح وارداتی ورود کرده و این مهم را نظارت کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، علیرضا صنوبر در همایش تقویت و توسعه نظام استاندارد در صنعت ساختمان که صبح پنجشنبه در سالن شهید صفاریان سازمان ملی استاندارد برگزار شد، با اشاره به اینکه گستره پوشش دهی سازمان استاندارد فراتر از سازمان نظام مهندسی است، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی در سه حوزه طراحی، نظارت و اجرا در ساختمان ها فعالیت می کند.
وی در ادامه با بیان اینکه در تمام دنیا به حوزه طراحی توجه ویژه ای دارند، گفت: دلیل طولانی شدن پروژه های صنعت ساختمان به علت زمان نگذاشتن در حوزه طراحی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان البرز با بیان اینکه توجه به استاندارد مصالح ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: اکنون از بتن استاندارد استفاده می شود اما تمام این پروسه ها با یک دغدغه جدی سیمان کارخانه ها مواجه می شود که آیا سیمان آن کارخانه مرغوب است یا خیر.
وی با بیان اینکه علامت استاندارد بر بسیاری از مصالح وجود دارد، عنوان کرد: میزان کیفیت در این مصالح متفاوت است.
صنوبر با اشاره به اینکه از لحاظ قانونی خلاء هایی در رابطه با مهندسان ناظر داریم، تاکید کرد: فرض قانون بر این است که مصالح ساختمانی استاندارد است و مهندسی ناظر در این راستا وظیفه ای ندارد اما واقعیت های جامعه چیز دیگری است و از مهندسان ناظر خواستار توجه به موضوع استاندارد مصالح ساختمانی هستیم.
وی گفت: ساز و کاری باید ایجاد شود که مهندسان ناظر آموزش ببینند که استاندارد مصالح را کنترل کنند.
صنوبر در بخش دیگری با اشاره به اینکه بخشی از مصالح ساختمانی همچون نازک کاری وارد کشور می شوند، خاطرنشان کرد: در این بخش کنترلی وجود ندارد و استانداردی ندارد و بر خلاف ظاهر زیبایشان باطنی پر مخاطره دارند؛ در این راستا از سازمان استاندارد می خواهیم در حوزه مصالح وارداتی نیز ورود کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از هرچیزی نیازمند همکاری با سازمان استاندارد هستیم، گفت: تفاهم نامه ای که امروز میان اداره کل استاندارد البرز و سازمان نظام مهندسی این استان منعقد می شود، در حوزه آموزش به مهندسین ناظر تاثیر به سزایی خواهد داشت.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;