نيروگاه 100 کيلوواتی فتوولتائيک

به گزارش تاسیسات نیوز، احداث نيروگاه 100 کيلوواتي فتوولتائيک در زون انرژي دانشگاه زابل خبرگزاري آريا – رئيس دانشگاه زابل از آغاز پروژه احداث نيروگاه 100 کيلوواتي فتوولتائيک در منطقه توليد انرژي نو دانشگاه زابل خبر داد.





موسي بهلولي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در زابل اظهار داشت:‌ دانشگاه زابل با هدف فعاليت و الگوسازي در زمينه توليد انرژي‌هاي نوين و در راستاي سياست‌هاي کلان کشور در زمينه لزوم بهره‌برداري از انرژي‌هاي تجديدپذير و نيز سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، ضمن تحقيق و بررسي‌هاي علمي و اقتصادي، به انعقاد تفاهم‌نامه‌اي با شرکت “توسعه انرژي‌هاي نوين نيروگاهي” به منظور احداث نيروگاه 100 کيلوواتي فتوولتائيک در زون انرژي اين دانشگاه اقدام کرده است.

 

 

 

 

رئيس دانشگاه زابل ادامه داد: هدف از انعقاد اين تفاهم‌نامه، علاوه بر رويکردهاي آموزشي و پژوهشي و استفاده از توانمندي‌هاي بالقوه سرزميني در ورود به حوزه انرژي‌هاي تجديدپذير، فرهنگ‌سازي در سطوح مختلف جامعه و ترسيم افق چشم‌اندازي براي بدل شدن به يکي از بزرگترين قطب‌هاي بهره‌برداري از انرژي‌هاي تجديدپذير در کشور است.

 

 

 

 

وي افزود: با همين رويکرد و پيرو مذاکرات انجام شده ميان دانشگاه زابل و شرکت “توسعه انرژي‌هاي نوين نيروگاهي” و بر اساس مطالعات مقدماتي انجام شده توسط اين شرکت، رايزني‌هاي لازم براي طراحي و اجراي سيستم نيروگاه فتوولتائيک متصل به شبکه، با ظرفيت اسمي 100 کيلووات و راندمان 16.3 درصد در زون انرژي دانشگاه زابل انجام شده است.

 

 

 

بهلولي خاطرنشان کرد: اين سيستم نيروگاهي نسبت به شبکه سراسري انتقال نيرو به صورت هوشمند عمل کرده و توليد خود را در هر لحظه به شبکه سراسري و يا خطوط مصرف، انتقال مي‌دهد. بر اساس توافقات صورت گرفته، پس از انجام و اتمام زيرساخت‌ها و نصب 20 کيلووات پنل و اتصال آن به شبکه، اين نيروگاه کار اجرايي خود را آغاز کرده و در مدت 6 ماه تکميل و به ظرفيت 100 کيلووات نهايي ارتقاء پيدا مي‌کند.

 

 

 

رئيس دانشگاه زابل گفت: اين مجموعه نيروگاه 100 کيلوواتي در قالب بخش‌هاي حدوداً 20 کيلوواتي و متصل به هم طراحي شده و در نهايت شامل 378 پنل 265 واتي خواهد بود که به صورت هماهنگ شده و با گستره مفيد 732 مترمربعي خود، با شيب جذب حداکثري تابش(31 درجه) روي فريم‌هاي مخصوص و مقاوم به خورندگي نصب شده و با مبدل‌هاي مستقر شده توسط پست 1200 کيلوواتي دانشگاه، آماده اتصال به خطوط محلي يا شبکه سراسري خواهد بود و همه توليد ساليانه خود را برابر با آئين نامه‌ها و مصوبات جاري کشور به شبکه منتقل خواهد کرد.

 

 

 

وي اظهار داشت: ايران از لحاظ برخورداري از منابع مختلف انرژي يکي از غني‌ترين کشورهاي جهان محسوب مي‌شود و علاوه بر وجود منابع گسترده سوخت‌هاي فسيلي و تجديدناپذيري چون نفت و گاز، داراي پتانسيل فراواني در زمينه انرژي‌هاي تجديدپذير از جمله باد، خورشيد و زيست‌توده است.

 

 

 

بهلولي اضافه کرد: به طور کلي ضرورت توسعه انرژي‏‌هاي تجديدپذير از ابعاد مختلف اقتصادي، کسب و کارهاي دانش ‏بنيان، امنيت توليد، توزيع و مصرف انرژي، پدافند غيرعامل و ابعاد زيست‏ محيطي در کشور قابل بررسي است و در طول ساليان گذشته، فعاليت‌هاي مختلف و متنوع صورت پذيرفته در شکوفايي آن، موضوع انرژي‏‌هاي تجديدپذير را از يک انتخاب به يک ضرورت تبديل کرده؛ با اين وجود به نظر مي‏‌رسد ترويج اين مهم همچنان نيازمند فرهنگ‏‌سازي در سطوح مختلف جامعه است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;