نقص ایمنی در 3 هزار ساختمان پایتخت

به گزارش تاسیسات نیوز، حدود 3 هزار ساختمان تجاری ، اداری و مسکونی در تهران دارای نقایص ایمنی هستند.

 

 

 

سید مازیار حسینی، افزود: حادثه تلخ پلاسکو تهران باید به یک اتفاق و حرکت جدید منجر شود که می تواند ورود صنعت بیمه برای پیشگیری از بحران در حادثه در ساختمان ها باشد.وی گفت: قوانین مصوب در ارتباط با ایمنی ساختمان ها مربوط به 50 سال پیش است و نیاز به بازنگری و بروز شدن دارند.

 

 

 

 

معاون شهردار تهران افزود: برای مقابله با بحران ها بحث مدیریت یکپارچه تهران باید جدی گرفته شود.

 

 

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس هم در این برنامه گفت: 10 میلیون نفر از جمعیت کشور در 60 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور زندگی می کنند که می تواند خطر آفرین باشد.

 

 

 

محمدرضا رضایی افزود: متاسفانه در بحث نگهداری ساختمان ها بسیار ضعیف هستیم و عمر ساختمان ها در کشور پایین است.وی گفت: باید زمینه به کارگیری مهندسان پروانه دار در نگهداری ساختمان ها ایجاد شود.

 

 

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: اگر چه قوانین لازم برای ایمنی ساختمان ها وجود دارد اما قانونی برای بیمه اجباری ساختمان ها وجود ندارد.

 

 

 

رضایی گفت: طبق قانون وظیفه مالک ساختمان است که ایمنی ساختمان را رعایت کند و شهرداری ها باید بر آن نظارت کنند.وی افزود: نیاز به تجدید نظر در صدور مجوز برای ساخت و ساز ساختمان های بلند مرتبه داریم.

 

 

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قانون سازمان نظام مهندسی نیازمند اصلاح است و باید نگاهمان را با ساختمان سازی در کشور تغییر دهیم.

 

 

رضایی افزود: متاسفانه در بر خی موارد شهرداری ها به خاطر منفعت مالی وضعیت ایمنی ساختمان ها و نظم و انضباط ساخت و ساز در شهر را رعایت نمی کنند.

 

 

 

نایب رئیس شورای شهر تهران هم در این برنامه گفت: قوانین برای ایمنی ساختمان ها کم نیستند اما مسئولیت پذیری اجتماعی برای اجرای این قوانین در کشور نقص دارد.

 

 

 

مرتضی طلایی با اشاره به مراحل مختلف بحران از پیش بینی تا اقدام و بازسازی گفت: متاسفانه در پیش بینی بحران ها دچار ضعف هستیم.وی افزود: بخاطر شرایط اقتصادی کشور و مردم برخی از قوانین به طور کامل اجرا نمی شود.

 

 

 

طلایی گفت: قوه قضاییه باید به حادثه پلاسکوی تهران ورود کند و با بررسی کامل موضوع با مالک ، مستاجر ، هیئت مدیره، شهرداری یا هر مقصر دیگری در این حادثه برخورد نماید.

 

 

 

نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: شهرداری می تواند برای ایمن نبودن ساختمانی اخطار بدهد و برای رفع نواقص آن توصیه کند اما قدرت پلمپ کردن ندارد واین مسئله مشکلی قانونی است.وی گفت: باید با مصوبه قانونی به آتش نشانی قدرت داده شود تا به عنوان ضابط قوه قضاییه ساختمان هایی را که موارد ایمنی در آن رعایت نشده پلمپ کند.

 

 

 

طلایی افزود: قوانین قدیمی 50، 60 ساله مربوط به شهرداری ها و ایمنی شهرها نیاز به اصلاح دارد.

 

 

 

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: الزام به بیمه اجباری ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی نیازمند قانون است.

 

 

 

طلایی افزود: برای مقاوم سازی ساختمان ها نیازمند عزم ملی و اراده عمومی هستیم.

 

 

 

وی گفت: آموزش مردم و مسئولان، مدیریت یکپارچه، توجه به امکانات، تجهیزات و پیشتیابی و حفظ امنیت روانی مردم از الزامات پدافند غیر عامل و مدیریت بحران است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;