نقش بخش خصوصی از دیدگاه مهندس رجبی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی فارس ، مهندس فرج‌اله رجبی،‌ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در اولین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی «توسعه پایدار درراهسازی با رویکرد حفظ محیط زیست» ضمن تشکر از دانشگاه شیراز در برگزاری این همایش و تسلیت به‌مناسبت درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی در ابتدای سخنان خود به مقاله اقتصاد سبز که بیش از سی‌سال از انتشار آن می‌گذرد اشاره کرد و عنوان نمود: این مقاله به استفاده منصفانه از منابع و درنظر گرفتن نیاز نسل‌های آینده به منابع ورویکرد زیست‌محیطی در اقتصاد توجه دارد و با فاصله گرفتن از اقتصاد سنتی و در نظرگرفتن انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت منابع آب و مصرف بهینه انرژی و همچنین حمل ونقل پایدار می‌توان به آن دست یافت.


مهندس رجبی فرهنگ‌سازی در استفاده از حمل و نقل عمومی را از مهم‌ترین عوامل کاهش مصرف سوخت فسیلی و آلودگی محیط زیست دانست و با ارائه آماری از تلفات جاده‌ای که نشان‌دهنده 30 برابری این تلفات نسبت به حادثه زمین‌لرزه استان کرمانشاه بود،‌گرایش مردم به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی در جاده‌ها را امری بسیار ضروریدانست.

 

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به هزینه زیاد حمل ونقل با وجود کم‌بودن قیمت سوخت،‌ دلیل زیاد بودن این هزینه را جاده‌ای بودن حمل ونقل در کشور دانست.


دیگر مسئله‌ای که این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سخنان خود بدان پرداخت استراتژیک بودن ایران در مسیر حمل و نقل برای عبور کالا و مسافر میان اروپاو آسیا بود که این امر ضرورت بهبود هرچه سریعتر ناوگان حمل و نقل را روشن می‌سازد.


مهندس رجبی در ادامه عنوان کرد: باید به توسعه حمل و نقل ملی فکر کنیم و بابهترین استفاده از وضعیت فعلی اولویت‌ها را در بخش راهسازی تعیین کنیم. نقش بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در این بین بسیار حائز اهمیت است. در این مسیرنیازمند حکمرانی درست در حوزه مدیریت کشور، به‌خصوص در محیط زیست هستیم.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پایان تصریح کرد: با رویکرد منافع ملی،مسئولیت‌پذیری مسئولین، وزارت‌خانه‌های توانمند و دفاع از سرمایه‌گذار و بخش خصوصی در گذر از گردنه خطرناک رکود اقتصادی کنونی موفق خواهیم بود. بخش خصوصی در ساخت وپرداخت افکار عمومی و سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به خوبی قادر به ایفای نقش است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;