نظام مهندسی چگونه فعالیت می‌کند؟!

به گزارش تاسیسات نیوز، در جلسه دویست بیست و چهارم شورای مرکزی که روز دوشنبه هفتم اسفند ماه با حضور مقام عالی وزارت در محل شورای مرکزی تشکیل شد مهندس کوسه غراوی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی باید در تعامل با یکدیگر گام بردارند، اظهار داشت: باید بدانیم با کشمکش هیچ عایدی حاصل نشده و وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.


وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی بدون استفاده از اعتبارات دولتی در حال مدیریت و فعالیت است، تصریح کرد: راهکار رفع مشکلات ایجاد اختلاف نیست از این رو دولت باید دغدغه های سازمان نظام مهندسی را نیز بشنود.


عضو شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی تاکید نمود: ارتباط منسجم و مستقیم وزارت راه و شهرسازی با سازمان‌نظام‌مهندسی ساختمان امری مفید و بسیار تأثیرگذار است.


مهندس کوسه غراوی ، با تاکید بر اینکه مطالبه گری حق مهندسان، مردم و سازمان نظام‌مهندسی است، گفت: در تعامل وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی باید ارتقا کیفیت ساخت و سازها را دنبال کنیم وخواست که وزارت راه و شهرسازی اعلام نماید در رابطه با اشتغال ،حوزه مسکن ، بافت های فرسوده و مسکن اجتماعی اقدامات خود را اعلام نماید.


وی همچنین با بیان اینکه به جای حمایت ازسازمان نظام مهندسی ساختمان هر روز چالشی برای مهندسان ایجاد می شود، اظهار کرد: نظام مهندسی ساختمان بزرگترین NGO کشور است که می بایست در راستای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز کشور تلاش کند اما آئین نامه ها و دستورالعمل های متفاوت سبب شده که این نهاد مردمی غیر دولتی با سرعت کمتری در حهت اهداف قانون نظام مهندسی بتواند حرکت کند.


عضو شورای مرکزی با بیان اینکه نیاز است کمک به استقلال نهادهای مردمی و ایجاد اشتغال سازمان نظام مهندسی انجام پذیرد،پرسش نمود:برای ارتقاء فن اوری ساخت که وظیفه وزیر راه و شهرسازی است چه سیاست هایی تبیین شده است.


مهندس کوسه غراوی با بیان اینکه بخش‌نامه اخیردر رابطه باعدم کسر پنج درصد از دستمزد مهندساناثرات مطلوبی برای سازمان، اشتغال و کشور ندارد افزود: آیا وزیر محترم تدابیری برای درآمد 3 هزار نفری کارمندان سازمان نظام‌مهندسی اندیشیده است؟

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;