نرم افزار باز آر

به گزارش تاسیسات نیوز، در سال ۱۴۰۰ تولید برق و جایگزینی سوخت سیمان به میزان سالیانه ۳۰ میلیون مکعب از افق های پیش روی مدیریت پسماند شهرداری اصفهان است.




معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: برای جایگزینی آثار مخرب زیست محیطی، با کمک اپلیکیشن «باز آر» پسماند یا زباله را برای تولید گازهای طبیعی و برق استفاده می کنند.





حمید رضا پور علاقه مندان افزود: با توجه به متوسط تولید پسماند در کشور، در حال حاضر حدود هزار و ۱۰۰ تن پسماند درشهر اصفهان تولید می شود که صد تن آن در طرح دفعی از مبدأ جداگانه جمع آوری می شود.




وی افزود: شهر اصفهان تنها شهری در کشور است که موفق شده پسماندها را به خوبی مدیریت کند به طوری که هم اکنون هیچ پسماند عادی در اصفهان دفع نمی شود؛ بلکه با پردازش آنها به منابع کمک می شود.

 

 

 

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: برای مشارکت بیشتر و جذب مخاطبان، شهروندان به تفکیک سازی زباله های خشک و تر، مواد آلی و مواد غذایی تشویق شدند. وی تصریح کرد: همچنین در نمایشگاه فناوری های نوین شهری كه چندی پیش برگزار شد، از اپلیکیشن «باز آر» رونمایی شد.

 

 

 

پورعلاقه مندان خاطر نشان کرد: نام این اپلیکیشن اشاره ای به بازیافت و بازآوردن دارد و اگر شهروندان به غرفه های بازیافت مراجعه و اقلام قابل بازیافت را تحویل دهند، می توانند علاوه بر هدیه ای کوچک، یک کد قرعه کشی دریافت کنند و با وارد کردن این کد در اپلیکیشن «باز آر» امتیاز خود را بالا ببرند و در قرعه کشی های هفتگی، ماهیانه و سالیانه شرکت مدیریت پسماند شرکت کنند.





وی یادآور شد: برای دستیابی به این دستآوردها و تغییر نگرش مردم نسبت به بازیافت و مدیریت پسماند باید اطلاع رسانی های به خوبی انجام گیرد و خود شهروندان هم به این باور برسند بازیافت و پسماند می تواند در جهت بهینه سازی به جای مخرب سازی قرار گیرد.

 

 

 

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰ موفق شویم ۵۰۰ تن پسماند را دفن نکنیم، بلکه با ایجاد تغییراتی در سیستم پردازش کارخانه و تکمیل آن، بتوانیم قابلیت تبدیل پسماند به سوخت (RDF) را ایجاد کنیم که در این صورت قابلیت جایگزینی با ۳۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در صنعت سیمان را دارد.





وی دیگر موارد پیش بینی شده در افق ۱۴۰۰ را ، تبدیل فرآیند هوازی تولید کمپوست فعلی به فرآیند بی هوازی معرفی کرد و افزود: در حالت هوازی گازهای متصاعد شده، جمع آوری نمی شود و گازی که از فرآیند هوازی تولید می شود بخش عمده آن گاز متان است که در سیستم بی هوازی جمع آوری می شود و بعد از فرآیند مختصری به روی آن، به مصرف تولید برق می رسد. وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تولید برق و جایگزینی سوخت سیمان به میزان سالیانه ۳۰ میلیون مکعب از افق های پیش روی مدیریت پسماند شهرداری اصفهان است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;