نخستین قرارداد انرژی ایران و ترکیه

به گزارش تاسیسات نیوز،  سید جلال ابراهیمی، دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، از انعقاد تفاهم نامه ای میان بخش خصوصی ایران و ترکیه در زمینه انرژی خبر داد و گفت: در زمینه تبدیل گاز به بنزین، گاز به برق و سایر حوزه های انرژی تفاهمنامه ای میان شرکت فرانیرو ایران با شرکت بث ترکیه به منظور ساخت موتورهای ترنسفورموتور نیروگاهی منعقد شد. این در حالی است که عمده فعالیت های این شرکت در ساخت نیروگاه و پست های برق است. 





وی افزود: هیات بزرگی متشکل از فعالان بزرگ بخش خصوصی این کشور در زمینه نفت، گاز و نیرو، هیات دولت این کشور را همراهی می کنند. محوریت حضور این سرمایه گذاران و فعالان بخش انرژی، تبدیل گاز به بنزین است.





به این منظور خواهان ساخت استیشن هایی هستند که به کمک آن بتوانند گاز دریافتی از ایران را تبدیل به بنزین کنند. این شرکت ها آماده فعالیت در این زمینه و پیوستن به شرکت های بخش خصوصی ایران بوده و مذاکراتی را نیز در این زمینه انجام داده اند. به جرات می توان گفت که شرایط مناسبی برای برقراری و تحکیم روابط تجاری و صنعتی میان دو کشور وجود دارد.

 

 

 

 

ابراهیمی تصریح کرد: این شرکت ها تلاش می کنند تا با توجه به الگوی مصرفی که در زمینه گاز در ترکیه وجود دارد، در بخش ساخت نیروگاه ها، پست ها و استیشن های برق و نفت و به ویژه در بخش حفاری نفت فعالیت کنند.

 

 

 

وی یادآوری کرد که اطلاعی از مذاکرات و عقد قرارداد در سطح وزیران و هیات دولت ندارد و قراردادهای منعقد شد، از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;