نخستین شهر جنگلی جهان طراحی شهری را به چالش می‌کشد

چین به منظور ترویج مزایای زیست محیطی و اقتصادی اقدام به طراحی شهری جنگلی کرده که در سال ۲۰۲۰ افتتاح خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، از آنجایی که حضور مؤثر گیاهان در بهبود کیفیت هوا نقش مؤثری دارد و با توجه به مهاجرت سالانه ۱۴ میلیون چینی از روستا به شهر و مواجه آن‌ها با آلودگی هوا، دولت اقدام به ایجاد شهری جنگلی کرده است که با تولید سالانه ۵۷ درصد اکسیژن و کاهش دمای هوا دارای مزایای زیست محیطی و همچنین اقتصادی بسیار است. این پروژه طرحی بسیار متمایز است که در صورت موفقیت تبدیل به نمونه‌ای یگانه از طراحی شهرهای سبز در میان سایر نقاط چین و همچنین سراسر دنیا خواهد بود.
شهر جنگلی با هدف کمک به مبارزه با آلودگی توسط معمار چینی Stefebo Boeri طراحی شده و در زمینی به مساحت ۱۷۵ هکتار، کنار دریاچه Liujiang در استان کوهستانی Guangxi در شمال چین در دست احداث است و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ به اتمام برسد. این شهر با تقریبا یک میلیون گل و گیاه با بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی و ۴۰ هزار درخت پوشیده خواهد شد.
این حجم گل و گیاه در مجموع سالانه حدود ۱۰ هزار تن دی اکسید کربن و ۵۷ تن آلاینده را به خود جذب کرده و ۹۰۰ تن اکسیژن تولید می‌کنند در نتیجه این شهر می‌تواند به کاهش دمای هوا و بهبود کیفیت هوای محلی کمک کرده، از میزان سر و صدای ناشی از شلوغی شهرها بکاهد، زیستگاه‌های جدید ایجاد کند و تنوع زیستی را در منطقه بهبود ببخشد.
 به علاوه برای خودکفایی کامل این شهر اجرای طرح استفاده از منابع تجدیدپذیر همچون انرژی زمین گرمایی و انرژی خورشیدی پیش بینی  شده است. از سوی دیگر شهر جنگلی به مناطق مختلف تجاری، مسکونی و فضاهای تفریحی تقسیم بندی شده و در آن یک بیمارستان و دو مدرسه ساخته خواهد شد. این شهر همچنین به کمک یک خط راه آهن الکتریکی سریع به شهر Liuzhou متصل خواهد بود.
منبع خبرگزاری ایمنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;